תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

אחד משלושת האפשרויות של רישום עסק בישראל

עוסק פטור הוא אחד משלושת האפשרויות של רישום עסק בישראל (ביחד עם עוסק מורשה וחברה בע"מ). מילה נרדפת לעוסק פטור נקראה בעבר גם עוסק זעיר. ההגדרה של עוסק פטור בישראל היא עסק קטן שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על מעל 107,692 אלף שקלים (נכון לשנת 2023). עוסק פטור אינו גובה מע"מ לקוחותיו וגם לא יכול להזדכות על מע"מ. פתיחת עוסק פטור אינה מסובכת ולרוב בעל העסק עצמו יוכל לגשת למשרדי המע"מ ומס הכנסה ולאחר מכן למוסד לביטוח לאומי ולפתוח את העוסק. כמו כן פתרון נוסף יהיה לפנות אל רואה חשבון או יועץ מס שיסייע בפתיחת העוסק בתשלום סמלי.

היתרונות של פתיחת עוסק פטור:

  • פטור ממע"מ – תשלומי המע"מ נערכים פעם בחודש או חודשיים לעוסקים פטורים וחברות בע"מ. כעוסק פטור תוכלו להציע ללקוחות שלכם מחירים רלוונטיים יותר כיוון שלא תצטרכו לגבות את המע"מ וגם לא לשלם מע"מ.
  • הוצאות נמוכות יותר להנהלת חשבונות – בין אם אתם שוכרים את שירותיו של רואה חשבון או משתמשים במערכת הנהלת חשבונות כמו YPAY למשל העלויות השוטפות יהיו נמוכות מזו של עוסק מורשה או חברה בע"מ.
  • דיווח שנתי בלבד – עוסקים פטורים מדווחים למע"מ ומס הכנסה רק באמצעות הדו"ח השנתי ואינכם צריכים להגיש דוחות כל חודש/חודשיים.

החסרונות של עוסקים פטורים:

אין ספק כי החיסרון העיקרי של עוסק פטור הוא התדמית שלו. אלה נחשבים לעסקים בתחילת דרכם או לעסקים שלא מכניסים הרבה כסף בדרך כלל ולכן אולי בעיני הקהל נחשבים לפחות מוצלחים במה שהם עושים. זה עשוי לפגוע בתדמית של העסק וביכולת המכירות שלו. בנוסף עוסק פטור לא גובה מע"מ גם אך לא מתקזז על מע"מ שגובים ממנו.

איך פותחים עוסק פטור?

ראשית יהיה עליכם ללכת למשרד מע"מ הסמוכים אליכם עם צילום ת.ז כולל הספחה ואישור ניהול חשבון. במידה ויש חוזה שכירות של העסק צריך להביא אותו אתכם. כדאי להוריד מראש טופס 821 ולמלא אותו, לחתום עליו ולחסוך בזמן. לאחר מכן תצטרכו למלא מסמכים נוספים במס הכנסה ולהקים את העסק גם שם. לבסוף תצטרכו לעדכן את הביטוח הלאומי בהיותכם עצמאיים.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...