תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

לבחור בנתיב משלכם

לא מעט אנשים תוהים האדם כדאי להם לפתוח חברה או עוסק מורשה כאשר הם מעוניינים להקים עסק. פתיחת חברה היא תהליך שונה מתהליך פתיחת עוסק מורשה. פתיחת עוסק מורשה מתחילה במשרדי מע"מ ומסתיימת עם תעודת עוסק מורשה לעסק שלכם ופנקסי מקדמות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כיצד פותחים חברה ומנגד כיצד פותחים עוסק מורשה וכן, מה ההבדל בין חברה לעוסק מורשה. לאחר שתקבלו את כל המידע הרלוונטי, תוכלו לקבל החלטה לגבי האם כדאי לכם לפתוח חברה או עוסק מורשה.

מי יכול לפתוח עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה מתאפשרת לכל אדם שהחליט להיות עצמאי ובעל עסק. בין אם אתם עוסקים בתחום ההוראה הפרטית או המחשבים ובין אם אתם עוסקים באופן עצמאי בכל תחום אחר, תהיו חייבים לפתוח תיק ברשויות המס. ההבחנה בין עוסק מורשה לפטור תהיה סך מחזור ההכנסות השנתי. כמו כן, יש מקצועות על פי החוק אשר מחויבים לפתוח עוסק מורשה ללא קשר להכנסה של העסק. פתיחת עוסק מורשה יכולה להתבצע על ידי הגעה עצמאית למשרדי מס הכנסה  וביטוח לאומי וביצוע תהליך פתיחת התיק או להיעזר ברואה חשבון שיסייע לכם בתהליך פתיחת התיקים הרלוונטיים לעוסק מורשה בצורה קלה ונוחה יותר. חשוב מאוד לדעת שרואה חשבון הוא איש מקצוע הנדרש עבור עסקים גם לאחר שהוא מסייע להם בתהליך הקמת העסק שכן הוא יכול לסייע בהצעת פתרונות סליקת אשראי מתאימים לכל עסק, בניהול דוחות ותזרימים שונים, הגשת דוחות לרשויות המס ועוד.

לבצע את השיקולים העסקיים

אם אתם תוהים האם כדאי לכם לבחור פתיחת עוסק מורשה או חברה, חשוב שתדעו כי קודם כל עליכם להבין את התחום שאליו אתם נכנסים ואת ההתנהלות השוק בתחום הזה, כך לדוגמא: מהם תנאי האשראי, מה אופי הלקוחות בתחום, מי המתחרים העיקריים שלכם, מהי הדרישה למוצר או לשירות שאתם מעוניינים למכור ועוד. לאחר מכן חשוב שתבדקו מהו המחזור העסקי השנתי הצפוי, מהן ההוצאות הצפויות אל מול ההכנסות של העסק והאם תסיימו את השנה עם רווח. במידה ונשאר רווח, האם ניתן להשקיע אותו. אם אתם צופים שיהיו לעסק רווחים שתרצו להשקיע בחזרה בעסק, מומלץ לפתוח חברה בע"מ שכן, אז תשלמו מס על רווחי החברה בשיעור של 25 אחוזים וביתרת הרווחים תוכלו להשתמש להשקעות ופיתוח עסקי. לעומת זאת המס על רווחים של עוסק מורשה מגיע ל50 אחוזים.

כדאי מאוד להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי ומנוסה טרם בוחרים האם להקים חברה בע"מ או עוסק פטור.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...