תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

להכיר את ההבדלים

אם החלטתם לפתוח עסק, רגע לפני שאתם ניגשים לרשויות ותחתמו על טפסים רלוונטיים או תגישו מסמכים רלוונטיים, חשוב מאוד שתבינו מהם ההבדלים בין עוסק מורשה לעוסק פטור ואיזה מהם יהיה המתאים ביותר עבור העסק שלכם. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות ההבדלים בין עוסק פטור לעוסק מורשה ואיזה סוג עוסק כדאי לכם לפתוח בהתאם לנתונים שונים העומדים על הפרק.

 

מה ההבדלים בין עוסק מורשה לעוסק פטור?

פתיחת עוסק פטור רלוונטית למי שמחזור העסקאות השנתי שלו מגיע לתקרה אשר נקבעה נכון לשנת המס הרלוונטית שבה רוצים להקים את העסק. בשל מחזור העסקאות הנמוך של עוסק פטור, בניגוד לעוסקים מורשים הוא פטור מדיווחים שוטפים למע"מ. כמו כן, הוא לא גובה מס ערך מוסף מהלקוחות שלו. חשוב לציין כי עוסק פטור, פטור אך ורק ממע"מ כך שהוא עדיין מחויב לדווח לביטוח לאומי ומס הכנסה על ההכנסות שלו ולשלם את התשלומים הרלוונטיים עבור העסק. גביית התשלום מלקוחות תתבצע באמצעות הוצאת דרישת תשלום ולאחר קבלת הכספים תהיה אפשרות להנפיק עבור הלקוח קבלה כמו כן, אחת לשנה העוסק הפטור יידרש לדווח למע"מ אודות מחזור העסקאות השנתי של העסק.

עוסק מורשה גובה מע"מ מהלקוחות שלו ועל כן הוא יהיה מחויב להנפיק חשבונית מס בכל עסקה. את הסכום המדובר עליו להעביר לרשות המיסים וכן הוא יכול לקזז את המע"מ על הוצאות מסוגים שונים כל עוד מדובר על הוצאות עבור העסק. הדיווחים של עוסק מורשה לרשויות נעשים בתדירות גבוהה יותר וזאת בשל העובדה שמעבר לדיווח על מחזור העסקאות השנתי של העוסק הוא גם יהיה מחויב לדווח על סכומי המע"מ אשר נגבו מהלקוחות וכן בסכומי המע"מ אשר קוזזו בעבור הוצאות לעסק. הדיווחים יתבצעו אחת לחודש או חודשיים.

 

מתי לא תהיה אפשרות לעוסק להירשם כעוסק פטור?

מי שמחזור העסקאות שלו יהיה גבוה יותר מהסכום אשר נקבע בחוק לא יוכל להירשם כעוסק פטור. כמו כן, מי שעוסק בתחום שמחייב אותו לפתוח עוסק מורשה, לא יוכל להירשם כעוסק פטור גם אם מחזור ההכנסות שלו יהיה נמוך יותר מהתקרה השנתית שנקבעה נכון לשנת המס המדוברת. בין אנשי המקצוע שאינם יכולים להירשם כעוסקים פטורים הם: מנהלי חשבונות, ייעוץ מס, טכנאי שיניים, עורך דין, כלכלן, מהנדס, שמאי, רופא ועוד.

טרם אתם מחליטים האם לפתוח עוסק פטור או מורשה, חשוב מאוד שתתייעצו עם רואה חשבון מקצועי ומנוסה. כמו כן, כדאי לבחור ברואה חשבון עבור פתיחת העוסק הנבחר על מנת לחסוך הליך בירוקרטי מורכב ותובעני.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...