תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

להקים עסק מורשה

תהליך הקמת עסק, דורשת ראשית כל להחליט איזה סוג עסק אתם מתכוונים לפתוח וזאת בהתאם לנתונים שונים הנוגעים לתקרת ההכנסות השנתית הצפויה של העסק שלכם, סוג העסק שלכם ועוד. עוסק מורשה הוא אדם אשר החליט לפתוח עסק עצמאי ולפתוח באופן חוקי, להירשם במע"מ ולקבל מעמד של עוסק מורשה ולפתוח תיקים במס הכנסה וביטוח לאומי. כל עצמאי אשר מחזור העסקאות שלו עולה על סכום כלשהו שנקבע בשנת המס הרלוונטית, יידרש להירשם כעוסק מורשה. ישנם עוסקים אשר תקרת ההכנסות השנתית שלהם לא תעלה על הסכום אשר נקבע בשנת המס, אך בשל מהות המקצוע שלהם, הם עדיין ידרשו לפתוח עוסק מורשה ולא עוסק פטור.

להכיר את לשון החוק

כאמור, פתיחת עסק מסוג עוסק מורשה תהיה רלוונטית בשל גורמים ספציפיים הנוגעים לגובה הכנסה וסוג עסק. עוסק מורשה יהיה חייב על פי החוק לגבות מהלקוחות שלו מע"מ, אשר הוא יוסיף למחיר העסקה שלו. המע"מ המתווסף לעסקה יהיה קרוי מע"מ עסקאות. עוסק מורשה יהיה רשאי לדרוש ולקזז את המע"מ אשר הוא שילם עבור ההוצאות שלו. מע"מ זה יהיה קרוי מע"מ תשומות. עוסק מורשה צריך לדווח ולשלם את המע"מ בכל חודש אם מחזור העסקאות השנתי שלו יעלה על מיליון וחצי ₪ או לדווח כל חודשיים אם מחזור העסקאות שלו יהיה נמוך ממיליון וחצי ₪. עוסק מורשה יהיה רשאי לקזז את מע"מ התשומות שלו ממע"מ עסקאות בכל דיווח למע"מ ולשלם או לדרוש את ההחזרה רק על ההפרש ביניהם.  עוסק מעין זה גם יפיק ללקוחות שלו חשבונית מס על כל עסקה שהוא מבצע שבה הוא יציין את פרטי העסקה, פרטי הלקוח, המחיר, הכמות ואף יוסיף 17 אחוז מע"מ לסכום העסקה. על העוסק המדובר לנהל את הספרים שלו כנדרש בחוק וזאת בהתאם למקצוע שלו ולאופי הפעילות שלו.

כיצד פותחים עוסק מורשה?

בכדי לפתוח עוסק מורשה, יש צורך בכמה דברים: ראשית כל, פתיחת תיק במע"מ. על האדם לגשת למשרדי מע"מ ולפתוח תיק עוסק רלוונטי על ידי הגשת מסמכים נדרשים. כמו כן הוא יידרש לפתוח תיק במס הכנסה וכן תיק בביטוח הלאומי. כמובן שכל פתיחת תיק תדרוש הבאת מסמכים ומילוי מסמכים. ניתן לקצר את התהליך המדובר על ידי פנייה לאיש מקצוע שיכול לסייע בפתיחת התיקים הרלוונטית. יש לבחור באיש מקצוע שמכיר את הפרוצדורה והבירוקרטיה הכרוכה בתהליך ויש לו יכולת לבצע את הפעולות הנדרשות בצורה הטובה ביותר.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...