תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

חברה בעמ - YPAY

 

צורת התאגדות הפעילות עסקית חשובה לאורך כל חיי העסק.  החוק מעניק זכות בחירה לקיום פעילות עסקית כעצמאי או על ידי הקמת חברה בע"מ.
לכל סוג התאגדות יש את היתרונות והחסרונות שלה ולכן יש להיעזר בייעוץ מקצועי שייבחן כל מקרה לגופו וייעץ באיזה סוג התאגדות כדי להתאגד. שירות זה ניתן במשך שנים על ידי משרדינו.

 

מהי חברה בע"מ?
חברה בע"מ הינה התאגדות של בעל מניות בודד או של מספר בעלי מניות, לצורך ביצוע פעילות עסקית למטרת רווח. כל אדם המחזיק בחברה מקבל לידיו מניות אשר מקנות זכויות שונות בחברה (זכות לרווח, זכות לקבלת החלטות וכיו"ב), המחזיקים במניות נקראים "בעלי מניות החברה".

 

מי רשאי להקים חברה בע"מ?
סעיף 2 בחוק החברות, התשנ"ט-1999 ( להלן: "חוק החברות") קובע כי כל אדם בין אם הוא יחיד ובין אם הוא תאגיד רשאי להקים חברה, ובלבד שמטרותיה אינן נוגדות את החוק, אינן בלתי מוסריות ואינן נוגדות את תקנות הציבור (לדוגמה: חברה לסחר בבני אדם, חברת הימורים וכיו"ב).

יתרונות בפתיחת חברה בע"מ
1.      שיפור התדמית העסקית בעיני לקוחות פוטנציאליים- לקוחות מרגישים בטוח יותר לעבוד עם חברות ולא עם עצמאיים.
2.      חיסכון בדמי ביטוח לאומי ודמי בריאות- עצמאי אשר פועל כ"עוסק מורשה" חייב לפי חוק לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות כ- % מהכנסתו, עד לתקרה הקבועה בחוק. לעומת זאת, אדם שיתאגד תחת חברה בע"מ, לא יהיה חייב בתשלום דמי הביטוח הלאומי ודמי הבריאות. המקרה היחידי בו יחיד בעל מניות בחברה בע"מ ישלם דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות הינו בעת משיכת משכורת מהחברה. יחד עם זאת, היחיד יוכל למשוך את רווחי החברה בצורת דיבידנד ויהיה פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי ומס בריאות.
3.      שיעור מס הכנסה נמוך יותר- יחיד הפועל כעצמאי ישלם מס הכנסה לפי מדרגות המס הקבועות בחוק, בהתאם לגובה הכנסותיו. כאשר שיעור המס במדרגה הגבוהה ביותר הינו 47%, בנוסף ישנו מס על הכנסות גבוהות ( מעל 649,560 ש"ח לשנת 2019) בשיעור של 3%הנקרא גם- "מס יסף". לעומת זאת, יחיד המתאגד כחברה בע"מ ישלם שיעור מס חברות של 23%, ובעת משיכת הרווח הנקי כדיבידנד ישלם בנוסף 30% (נכון לשנת 2019). נזכיר כי לא חייב למשוך את כל רווחי החברה כדיבידנד, ניתן להשאיר אותם בחברה ולהשתמש בהם להשקעות שיגדילו את ערך החברה וביצועיה.
4.      הגנה משפטית – פתיחת חברה בע"מ כאישיות משפטית נפרדת - על פי החוק, חברה הינה אישיות משפטית נפרדת וישנו חוצץ בין בעלי המניות לבין החברה. הבחנה זו בין חברה לבין עצמאי הינה חשובה למקרים שבהם החברה צוברת הפסדים, הנושים לא יוכלו לתבוע את בעלי המניות בכיסם האישי, זאת לעומת פתיחת עסק כעצמאי שהחובות הם אישיים על בעל העסק ואין הפרדה בין נכסי העסק לנכסי העצמאי.

יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שלמרות כל היתרונות הרבים בפתיחת חברה בע"מ ישנם גם חסרונות כגון: מינוי רו"ח מבקר, פתיחת תיק חברה ברשת החברות ותשלום אגרה שנתית, עלות הנהח"ש גבוהה יותר, הוצאות חד פעמיות לייסוד חברה וכיו"ב. אך, חלק מההוצאות כאמור מותרות בניכוי לצורך מס הכנסה ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו.

כדאיות פתיחת חברה בע"מ
כדי לדעת האם כדאי לפתוח חברה בע"מ או לפעול כעצמאי, יש לקחת בחשבון נתונים נוספים המשתנים לאדם אחד למשנהו, כמו למשל: מחזור הכנסות צפוי, מהות הפעילות, מיקום הפעילות (ישראל או חו"ל) וכיו"ב. על כן, יש להיוועץ עם משרדנו לבדיקת כדאיות אופטימאלית.

רישום חברה בע"מ
יש להגיש לרשם החברות את המסמכים הבאים:
1.    טופס בקשה לרישום חברה ובו הפרטים העיקריים לרבות כתובת החברה, מטרותיה, ההון שברשותה והאם היא מוגבלת במניות.
2.    תקנון החברה ובו שם החברה, מטרותיה, הון החברה הרשום, אחריות בעלי המניות וכן פירוט הקצאת המניות לבעלי המניות הראשונים. בנוסף כולל התקנון מספר הוראות כלליות בהן הנחיות מפורטות לגבי מספר בעלי המניות והדירקטורים המירבי, המניין החוקי הדרוש לאסיפה כללית ועוד.
3.    הצהרת דירקטורים ראשונים בעת הקמת חברה.
4.    הצהרת בעלי מניות ראשונים בה הם חותמים על הצהרה לפיה כל אחד מהם כשיר להחזיק במניות בעת הקמת חברה. 
5.    טופס הגשת מסמכים ובו פרטים ליצירת קשר ושלוש חלופות שונות לשם החברה למקרה בו השם הנבחר לא יאושר מסיבה כלשהי על ידי רשם החברות.

יש לציין כי לפתיחת חברה בע"מ לבעל מניות יחיד יש הקלות בטפסים שיש להגיש לרשם החברות ובהליך פתיחת החברה.
משרדנו מעניק שירות זה במשך עשרות שנים ומלווה אותך לאורך כל הדרך.

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

 

 

שירותים חשבונאיים 

 

 

סרטונים מומלצים

 

 

 

פתיחת עסק 

עוסק פטור מורשה או חברה בע"מ

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...