תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

עוסק הפטור מגביית מע"מ מלקוחותיו בהתאם לחוק הישראלי

מאחר ועוסק פטור בעל היקף עסקאות צנוע, עוסק זה פטור מגביית מע"מ מלקוחותיו בהתאם לחוק הישראלי. עוסק פטור, שנקרא בעבר עוסק זעיר, פטור מחיוב וניכוי מע"מ למעט בנסיבות מוגבלות ורשאי לטפל במחזור שנתי של עד 107,692 ש"ח (סכום זה מותאם מדי שנה בהתאם לתקנות המס). כדי לנהל את כל הדוחות, החשבוניות והקבלות של עוסק פטור, בלי הוצאות מיותרות עבור העסק שלכם, תוכלו למצוא את כל סוגי השירותים להם אתם זקוקים בחברת YPAY.

מה היא ההחרגה של עוסק פטור?

רשות המיסים מעדכנת מדי שנה את רף הפטור ממע"מ כדי להתחשב באינפלציה, ועוסקים שמחזור העסקאות השנתי שלהם אינו מגיע לרף זה, ולכן הם אינם צריכים לגבות או לשלם מע"מ. חוק מס ערך מוסף משנת 1975 קובע כי עוסק פטור אינו רשאי לגבות מלקוח מע"מ. מאחר שמטרת הפטור ממע"מ היא להקל על הקמה ותחזוקה של עסקים קטנים ולהקל על ההתנהלות מול רשויות המס בישראל, ובפרט מחלקת מע"מ, העסק הפטור מתאים בדרך כלל לעצמאים חדשים, ועובדים שפותחים עסק בנוסף לעבודתם הרגילה.

שלושת הגופים המטפלים במעמד עוסק פטור הם מעמ, רשות מס הכנסה והרשות לביטוח לאומי. עם זאת, חלק מהעוסקים, כגון מהנדסים, עורכי דין, רופאים, רואי חשבון, אדריכלים, סוכני ביטוח, שמאים ועוד, מחויבים על פי חוק להפעיל עוסק מורשה בשל הסיכון הגבוה להונאה הכרוכה בפעולות ללא רישיון.

מה היתרונות בלהיות עוסק פטור?

ראשית, אם עוסק זכאי לפטור, הוא אינו צריך לגבות מע"מ מלקוחותיו. כתוצאה מכך, העוסק הפטור יכול לגבות מחירים "זולים" ברמת העוסק המורשה עבור שירותים וסחורות. עם שיעור המע"מ הנוכחי של 17%, הנושא הזה הוא קריטי. שנית, סוחר פטור ממע"מ אינו חייב להגיש דוחות מע"מ רגילים. שלישית, בעת עריכת דוח רווח והפסד בתום שנה, יכול העוסק הפטור להגדיל את סכום ההוצאה על ידי רישום רכיב המע"מ שבעצם לא היה רשאי לגבות, ובכך להוריד את תשלום המס השנתי. ניהול תיק עוסק פטור הוא זול יותר בהשוואה לעוסק מורשה. ואת הניהול הזול והנוח ביותר עובר כל החשבוניות והדוחות שלכם תוכלו לקבל בחברת YPAY.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...