תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

תנאי מוקדם לפני פתיחת תיק במס הכנסה

פתיחת תיק במע מ היא תנאי מוקדם לפני פתיחת תיק במס הכנסה לכל מי שמקים עסק מורשה או חברה בע"מ. כל מי שמסתמך על מכירת סחורה או מתן שירותים לפרנסתו חייב לעמוד בדרישה זו. מעמ יש להגיש בתיק נפרד מדוחות מס הכנסה רגילים שכן הוא חל על כל מקורות ההכנסה. עוסק פטור אינו חייב לשלם מס ערך מוסף בישראל, ואילו עוסק מורשה או חברה בע"מ כן. עוסק מורשה הוא יחיד שאינו זכאי לפטור ממע"מ בשל תחום עבודתו או רמת הכנסתו ולכן נדרש לשלם מע"מ. כל מי שעובד במקצועות מסוימים חייב על פי חוק לקבל רישיון עוסק. אפילו ספק פטור ממס צריך ליצור חשבון מע"מ. כאשר אתם נרשמים לשירותי דו"ח שנתי עבור העסק שלכם בחברת YPAY, אתם מקבלים את שירות פתיחת התיקים ברשויות ללא עלות נוספת, וכך חוסכים לעצמכם זמן וכאב ראש.

אלו מסמכים צריך עבור פתיחת תיק במע מ

כאשר מתחילים כבעלי עסקים ופותחים עוסק מורשה, עליכם לעשות גם פתיחת תיק במע מ באופן מידי. על מנת לפתוח תיק מע"מ תצטרכו להביא איתכם את המסמכים הבאים למשרדי מע"מ אליו אתם מקושרים באזורכם:

  • חוזה לרכישה או חכירה של נכס מסחרי.
  • אישורי התמחות ותעודות מקצוע.
  • צילום תעודת זהות.
  • צ'ק מבוטל או דף חשבון בנק המציג את פרטי החשבון של בעל החברה.
  • הוכחה נוספת לתיעוד הפעילות העסקית.

מלאו טופס 821 (פתיחת תיק במע מ), אותו ניתן לקבל ממשרד מע"מ או להוריד מאתר מע"מ, לפני פנייה למשרדי מע"מ.

מה ההגדרה של עוסק מורשה החייב בפתיחת תיק מעמ?

כדי להיות עוסק פטור בישראל מחזור העסקאות השנתי של עוסק היה צריך להיות פחות מ- 107,692ש"ח נכון לשנת 2023. נתון זה משתנה משנה לשנה. יובהר כי הפטור אינו חל על תשלומי מס הכנסה אלא על תשלום מע"מ בלבד. כאשר עיסוקים מסוימים נחשבים לעוסקים מורשים כברירת מחדל ללא קשר להכנסה. שמאי מקרקעין, אדריכלים, רופאים, יועצים ועוד רבים עובדים כולם כעצמאיים ומחויבים בפתית עוסק מורשה כמו גם פתיחת תיק במע מ. בנוסף, אם הכנסתו ברוטו של עוסק (מכירות בניכוי הוצאות) גבוהה מהסף החוקי, הם ישודרגו למעמד של עוסק מורשה. כדי לחסוך לעצמכם את אי הוודאות איזה סוג עוסק לפתוח והאם אתם חייבים בפתיחת תיק מעמ הירשמו לשירותי פתיחת עסק מול הרשויות של חברת YPAY.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...