תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

מה צאיך לעשות בכדי להקים עסק בישראל?

על מנת לקיים עסק עצמאי במדינת ישראל צריך להיות רשומים במשרדים הממשלתיים ולהקים את העסק בצורה חוקית. משרדי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי יהיו המשרדים בהם תצטרכו לפתוח תיק עצמאי ולהקים את העסק שלכם. בדרך כלל פתיחת תיק עוסק פטור תהיה האופציה הראשונה עבור אנשים ההופכים לעצמאיים לראשונה או מקימים עסק קטן ליצירת הכנסות מהצד.

איך פותחים תיק בעוסק פטור?

  • פתיחת תיק במע"מ – בשלב הראשון תצטרכו להגיע למשרדי המע"מ הקרובים אליכם. תצטרכו להגיש טופס 821 חתום ומלא עם כל הפרטים של העסק, להגיש צילום תעודת זהות כולל הספח ולהגיש צילום שיק או אישור בעלות חשבון.
  • פתיחת תיק במס הכנסה – בשלב הבא יהיה עליכם לגשת למשרדי מס הכנסה הסמוכים. בדרך כלל אלה יהיו צמודים למשרדי המע"מ. תצטרכו לחתום על טופס 5329 ולהגיש העתק נוסף של צילום תעודת הזהות שלכם. במידה ויש עובדים נוספים בעסק להם תנפיקו תלושי שכר תצטרכו לפתוח גם תיק ניכויים.
  • ביטוח לאומי – כעת תצטרכו לגשת לביטוח הלאומי ולעדכן בדבר הפיכתכם לעצמאיים במשרה חלקית או מלאה, למלא את הטפסים הנדרשים ולקבל הסברים אודות הדוחות וההגשות לביטוח הלאומי.

האם כל עסק יכול לפתור תיק עוסק פטור?

התשובה היא לא. ישנם מקצועות בהם נדרש לפתוח עוסק מורשה או חברה ולא יכולים לפתוח עוסק פטור, ללא קשר לגובה ההכנסה שלהם. אנשים אחרים יוכלו לפתוח עוסק פטור כל זמן שההכנסה שלהם לא תעבור את ה107,692 שח בשנה (נכון לשנת 2023).

למי מומלץ להקים עוסק פטור?

אם עדיין אין לכם הכנסה יציבה או בסיס לקוחות יציב כדאי יהיה לפתוח קודם כל עוסק פטור. תוכלו ליהנות מהיתרונות של העוסק הפטור שלא צריך להגיש דוחות כל חודש או חודשיים אלא רק פעם בשנה, לא לגבות מע"מ מהלקוחות שלכם (לכן גם לא תצטרכו לשלם מע"מ וגם תוכלו לספק ללקוחות שלכם מחירים אטרקטיביים יותר) וליהנות מהוצאות מופחתות בהנהלת חשבונות. לאחר שתצמחו כלכלית ועסקית כדאי יהיה לשדרג את התדמית שלכם על ידי שדרוג הרישום של העסק שלכם והפיכתו לעוסק מורשה או חברה בע"מ.


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...