תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

עוסק פטור

עוסק פטור או מורשה ?

 

 

קיימות שתי אפשרויות לפתיחת תיק יחיד במע"מ

עוסק פטור

יחיד שפותח תיק עוסק פטור למעשה פטור אך ורק ממע"מ .ההחלטה אם לפתוח עוסק פטור תלויה בקשר ישיר לגובה ההכנסות שהיחיד צופה ,בשנת 2023 גובה ההכנסות עמד על 107,692 ₪ בשנה והמדובר במחזור הכנסות בלבד ללא קשר להוצאות , זאת אומרת, אסור לעוסק הפטור לעבור את ההכנסות. מי שעובר את ההכנסות הללו במהלך השנה יאלץ לשנות את הסיווג שלו לעוסק מורשה . כמו כן את החריגה מהתקרה הוא יצטרך לשלם בגינה,  מע"מ עסקאות . כמו כן עוסק פטור מוגבל בהעסקת עובדים. נכון לשנת 2023 ההגבלה עומדת על 2 עובדים למעשה המדינה באה לפטור את העוסק הקטן מתשלום מע"מ עסקאות ואת גביית מע"מ תשומות מתוך מטרה שלא להעמיס עליו יתר על המידה .עוסק פטור אינו חייב לדווח כל חודש או כל חודשיים לרשות מע"מ בגין הכנסותיו והוצאותיו , אלא הוא שולח פעם בשנה מסמך למע"מ שבו רשום גובה ההכנסות שלו עבור כל השנה . עוסק פטור לא מוגבל לעבוד עבודה נוספת כשכיר, כשכיר אין לו מגבלת הכנסה. לא כל מקצוע ניתן לפתוח כעוסק פטור – ישנן מקצועות שמוגדרים בניהול פנקסים ע"י מס הכנסה כמקצועות שאין באפשרותם להיות עוסקים פטורים, יש להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך. 


עוסק מורשה

לעוסק מורשה תדמית עסק רצינית יותר מעוסק פטור. העוסק המורשה מחויב בגביית מע"מ מלקוחותיו וכן בקיזוז מע"מ בגין הוצאות העסק שלו. עוסק מורשה מחויב בהוצאת חשבוניות וקבלות בניגוד לעוסק פטור אשר מחויב בהוצאת קבלות בלבד. התנהלות שוטפת מול מע"מ, עוסק מורשה מחויב  לדווח ולשלם מע"מ כל חודש או חודשיים , תלוי בגובה המחזור .עוסק מורשה רשאי להעסיק עובדים ללא הגבלה . מבחינת המיסוי למס הכנסה שניהם זהים . המס הוא מס פרוגרסיבי (מדורג). שניהם נהנים מאותן הוצאות ושניהם נהנים מניכוי ומזיכוי לצורכי מס . לשניהם ישנה האפשרות להפקיד לקופות גמל וקרן השתלמות. כמובן שהתקרות הפקדה שונות כיוון שלכל אחד יש הכנסה שונה שממנה יש לגזור את האחוז לצורך הפקדה.

 

 

 

פתיחת עוסק פטור אונליין

עוסק פטור הינו עצמאי אשר אינו גובה מע"מ (מלבד מקרים מסוימים), ולכן, פטור מדיווחים שוטפים לרשות מס ערך מוסף.  מחזור המכירות השנתי שלו אינו עולה על 107,692 שח (מתעדכן מעת לעת). לעסק כזה אין עלויות ניהול חשבונות יקרה, ולרוב, גם ההשקעה הראשונית זולה. יחד עם זאת, ניהול מערכת החשבונות אמורה להיות מדויקת ומקצועית. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מתמחה בנושא וניתן לקבל אצלה תוכנה מתאימה לניהול חשבונאי.

עוסק פטור מנהל עסק לכל דבר ועניין

עוסק פטור אמור להתנהל היטב כדי להצליח. נכון גם שהפעילות שלו הינה מתונה יותר והמחזורים העסקיים אינם גבוהים אבל פעמים רבות הדבר נעשה בגלל רצון הבעלים.  פתיחתו אמורה להיעשות בשלבים מוגדרים ועוקבים.  שלב ראשון הינו אפיון העסק כלומר: הגדרת התחום, קהל היעד, המוצר או השירות שאמור להימכר ועוד. כמו כן, יש צורך לבחור שם מתאים ורצוי המתאר פעילותו. יש צורך בהכנת תכנית עסקית מותאמת שתכלול אלמנטים כמו: הון ראשוני נדרש, עלויות הקמה, הוצאות שונות כולל שיווק ופרסום וכדומה.  בנוסף, בחינת מימון ראשוני, אם יש בו צורך, ומהיכן וכדומה. למרות שמדובר בעסק שמחזור הכנסותיו החודשי נמוך כדאי להיכנס למיזם בצורה נכונה על מנת להצליח כבר בראשית הדרך.

רישום והתנהלות מול הרשויות

בשלב הבא יש לבצע פתיחת תיק במע"מ ובמס הכנסה. הרישום אינו מסובך ויש לעשותו במשרדים האזוריים על פי כתובת העסק. עוסק פטור מדווח על הכנסותיו פעם אחת בשנה וניתן לעשות את הפעולות השונות בצורה מקוונת. מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים היכולים גם לדאוג לרישום ברשויות המיסים, וללוות את העוסק הפטור בהמשך.  כמובן, שיש להתנהל נכון מול הרשויות בכל מה שנוגע לרישום ההכנסות ותשלום המיסים הנדרשים בגין הרווחים.

ניהול חשבונאי לעוסק פטור במקצועיות

מומלץ לקבל שירות מחברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט. התוכנה שהיא מספקת מותאמת באופן מושלם לכל עוסק פטור וכל החומר מופק בלחיצת כפתור. כך לגבי חשבוניות עסקה, קבלות המוכרות לצורך מס ועוד. לאחר מכן הוא נשלח דרך האינטרנט. ניתן להנפיק דוחות, להדפיסם ולהשתמש בהם בעת דיווחים שנתיים ובנסיבות אחרות.

 

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור מתאימה לעסקים המוגבלים במחזורים השנתיים שלהם. המחזור המעודכן אינו עולה על 100491 שח. המשמעות היא שהעסק אינו גובה מע"מ ולכן גם אינו מדווח ומזדכה עליו בעת תשלומיו עבור שירותים שונים. יחד עם זאת, ההוצאות הכרוכות בניהול העסק מוכרות לצורך מס והתחשבנות עם רשויות מס הכנסה. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מספקת, בין היתר, תוכנה מתאימה לניהול חשבונאי של עסק כזה.

פתיחת עוסק פטור – יש לעשותה בשלבים

פתיחת עוסק פטור עושים בשלושה שלבים בדומה לפתיחת הישויות האחרות הקיימות (חברה בע"מ ועוסק מורשה). אלא שכאן הדבר העשה בקלות יתרה בגלל המחזורים הנמוכים וההוצאות הכספיות הנדרשות. הראשון הינו אפיון העסק כלומר: הגדרת התחום, קהל היעד, המוצר או השירות שאמור להימכר ועוד. בשלב זה כדאי גם לבחור שם מתאים ורצוי המתאר פעילותו. השלב הבא כרוך בהכנת תכנית עסקית שבה יוכנסו אלמנטים נדרשים דוגמת: הון ראשוני נדרש, עלויות והוצאות אחרות, בחירת מיקום לפעילות ועוד.  יש צורך לחשוב על מימון ראשוני, אם יש בו צורך, גיוסו ממקורות שונים. בעסק קטן, למשל, המיקום נקבע, לרוב, בבית, ואין צורך בהון ראשוני ניכר. כדאי לחשוב על כל אלו כדי להיכנס למיזם בצורה נכונה ולהצליח כבר בראשית הדרך.

רישום במע"מ ובמס הכנסה

בשלב הבא השלישי והאחרון יש לרשום אותו ברשויות המתאימות. הרישום נעשה במשרדי מע"מ ומס הכנסה האזוריים והוא נקבע על פי כתובת העסק. עוסק פטור מדווח על הכנסותיו פעם אחת בשנה וניתן לעשות את הדיווח בדואר, בצורה מקוונת או באמצעות רואה חשבון או מנהל חשבונות המספק את השירות. שני אלו ויועצים עסקיים אחרים יכולים גם לדאוג לרישום ברשויות המיסים, וללוות את העוסק הפטור בהמשך. 

רואה חשבון לעוסק פטור עם שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מחברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט המתמחה בניהול חשבוני מקצועי ושירותי ראיית חשבון. היא מספקת תוכנה מותאמת באופן מושלם לכל עוסק פטור. ההתנהלות היא באמצעותה וניתן להפיק בה חשבוניות עסקה הנדרשות ללקוח, קבלות המשמשות אותו ואת המפיק להתחשבנות עם רשות המיסים וכדומה. היא מאפשרת ניהול חשבונאי מהיר ובראש שקט.

 

פתיחת תיק עוסק פטור

פתיחת תיק עוסק פטור נעשית בשלב השלישי האחרון של הקמתו. הייחוד של הישות הזאת היא שמדובר על עצמאי אשר אינו גובה מע"מ (למעט מקרים מסוימים), ומשום כך, פטור מדיווחים שוטפים לרשות מס ערך מוסף.  הוא מוגבל למחזור מכירות שנתי הנקבע כרגע על 102,292 שח נכון לשנת המס 2022. יחד עם זאת, עליו להתחשבן מול רשויות מס הכנסה בנוגע לרווחים שעליהם עליו לשלם מס. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מספקת ללקוחות המגיעים ממגזרים שונים תוכנה מתאימה לניהול חשבונאי.

פתיחת תיק עוסק פטור במשרדי מע"מ ורשויות המס.

פתיחת תיק עוסק פטור נעשית ברשויות האזוריות בהתאם לכתובת העסק. ניתן לגשת אליהם ולמלא טפסים או לעשות זאת בצורה מקוונת. מי שמקבל שירותי מנהל או רואה חשבון יכול לבצע את הרישום גם דרכם. כל ספק שירות כזה, או אחרים מורשים מתנהל בצורה מקוונת מול הרשויות. כל אחד חייב לקבל מהלקוח הרשאה לניהול תיקו ועושה זאת בפועל בשוטף ולאורך כל השנה. עוסק פטור מדווח פעם בשנה לרשות המע"מ על מחזוריו העסקיים. בנוסף מדווח על הכנסותיו לרשות מס הכנסה. הדיווח עליהם מתווסף להכנסות אחרות שלו. כמובן, אם הן קיימות. על פי הדו"ח השנתי הכולל גם הוצאות ופטורים נקבעת שומת המס שעליו לשלם.

שלבים לפתיחת העסק

קיימים שני שלבים מקדימים להליך הרישום הרשמי. הראשון הינו אפיון העסק ובמהלכו יש להגדיר את התחום בו הוא יהיה פעיל, את קהל היעד, את המוצר או השירות שאמור להימכר ועוד. כאן יש לבחור שם מתאים ורצוי לפעילותו. השלב הבא מחייב הכנת תכנית עסקית מותאמת שתכלול אלמנטים כמו: הון ראשוני נדרש, עלויות הקמה, הוצאות שונות כולל שיווק ופרסום וכדומה. 

פתחתם עסק פטור? הכירו את Ypay

מומלץ לקבל שירות מחברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט הנתמכת על ידי משרד רואי חשבון. היא מספקת תוכנה מקצועית המותאמת היטב לכל עוסק פטור. השימוש בה נעשה בצורה מקוונת כולל הנפקת חשבונות עסקה, קבלות, דוחות מרוכזים, מידע על גבייה ועוד. כל החומר נשלח דרך האינטרנט בקלות רבה. הקבלות המוכרות להוצאות נחתמות דיגיטלית, ולכן, מוכרות על ידי רשויות המס.

 

חברת YPAY תמיד כאן בשבילך 

המידע במאמרים זמין ללא הגבלת זמן

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

 

איך פותחים עסק ברשויות המס?

תוכנת הנהלת חשבונות חינם 

איך לפתוח תיק במס הכנסה 

שירותים חשבונאיים 

מערכת הנהלת חשבונות חינם

שירות והדרכה לפתיחת עסק חדש – בחינם 

 

סרטונים מומלצים

 

 

פתיחת עסק 

עוסק פטור מורשה או חברה בע"מ פתיחת תיק במעמ | חברה בעמ

פתיחת חברה בע"מ | הקמת חברה בע"מ

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...