תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

פתיחת עסק

שירות והדרכה לפתיחת עסק חדש – בחינם - YPAY

 

 

הטיפים של YPAY

חולמים למכור מוצר שייצרתם בעצמכם? רוצים להגשים את עצמכם בתחום שאתם טובים בו?  רוצים להיות אחראים לעתידכם ולהגדיל את הנטו שלכם?  בואו נעשה את זה צעד צעד, לפני שפותחים עסק! 

זהו, אפשר להפסיק לדמיין או לחלום זה בהחלט משימה אפשרית.

אז איך פותחים עסק?

קודם כל צריכים להגיע להחלטה אם אתם מתאימים, אני אכתוב כאן חלק מיתרונות והחסרונות של שכיר מול עצמאי ואתם תחליטו בעצמכם לאן אתם יותר שייכים... 

 

טיפ ראשון - 

שכיר מול עצמאי  

שכיר עובד בדרך כלל 8 – 10 שעות ולאחר מכן חוזר הביתה לשקט שלו ויכול לבלות עם הילדים, בלי לחשוב על העסק , עצמאי לא ! חושב על העסק 24/7 , אלא אם כן, הוא יקרא את כל מאמר עד הסוף ...

שכיר יודע בכל חודש מה הנטו שלו ועל פי זה הוא מתנהל, לא תמיד הנטו מספיק , את רוב הרווח גורף המעביד, ושכרו נמדד לפי המקצוע שלו מול הקולגות שלו ולא תמיד לפי יכולתו. ואם הוא רוצה להגדיל את הנטו, הוא מאוד יתקשה להגדיל ולעבור את העמיתים שלו למקצוע. לכל מקצוע יש תג מחיר ( כשכיר ). לעומת זאת, עצמאי לא תמיד יודע מה הנטו שלו ( הכנסות מול הוצאות) . אך מצד שני ניהול נכון של העסק מבחינת שיווק והוא טס למעלה , הוא יכול להגיע למספרים גבוהים ובהחלט לעקוף שכירים מאותו תחום. 

 

שיווק 

כדי להצליח כעצמאי – יזמות היא שם המשחק! צריך להגיע לכמה שיותר לקוחות שיגדילו וימקסמו את הרווח בעסק . חשוב שיהיה פיזור רחב ככל שניתן וכך להקטין את הסיכון שלקוח יעזוב והעסק יקרוס . כשכיר אין את הצורך בזה. אלא רק לשווק את עצמו מול המעביד ולדאוג שהעבודה תעשה על הצד הטוב ביותר. עליו לשמר את הלקוח ולא לגייס אותו וזה הבדל עצום.  

 

הוצאות  

מי שלא יודע לנהל רישום הוצאות ואיסוף מסמכים יכול לאבד את הראש ככל שהעסק יגדל . הוצאות גבוהות מידי של מלאי , שכירות או עובדים יכולים לגרום לעסק לקרוס באופן מהיר . לשכיר אין את הבעיות הללו , ההוצאות היחידות שהוא צריך לנהל הם את הוצאות משק הבית.

 

בחירת המקצוע כעצמאי ושילובו יחד עם שכיר 

לא חייבים לרוץ מהר ולפתוח תיק עוד לפני שהתמקצעת במקצוע שלך. אפשר לשלב זאת במקביל. כן, לפתוח תיק פטור או מורשה ובמקביל להמשיך להיות שכיר כאשר הכנסותיך כשכיר שומרות על רמת חיים נוחה ובטוחה עד אשר תמצא לך מספיק לקוחות שתוכל איתם לפרוס כנפיים. 

 

פתיחת מהירה מידי וללא חשיבה קדימה, יכולה להחזיר אותך מהר מאוד להיות שכיר עם טעם מר. בכל שנה בממוצע פותחים 45,000 עסקים ונסגרים כ 39,000 עסקים כבר באותה שנה וזו סטטיסטיקה עגומה. צריך להיזהר ממנה כדי לא להיות בה. 

 

טיפ שני -  

בחירת מקצוע  

אם למדת מקצוע וסיימת את לימודיך בהצלחה אז אין ספק שלקח לך מספר שנים ללמוד ואתה די מבושל שזה מה שאתה רוצה לעשות בשנים הקרובות. אך מה קורה אם אתה לא בטוח איזה מקצוע אתה רוצה לעבוד ואתה מתלבט עם עצמך ועם הקרובים אליך, אז דא לך שזה מאוד חשוב שתבנה לעצמך מספר שלבים כדי לבדוק היתכנות כלכלית ובדיקת יכולת תזרימית . יש כל מיני מקצועות שהם יותר מסוכנים מאחרים 

אני עובד עם הרבה לקוחות לאורך השנים ויש מקצועות שהם לא תלויים רק בך אלא בסביבה , למשל חקלאות . כן חקלאות יש מקצוע כזה והוא מאוד מסוכן, כוון שהתנאים הסביבתיים ( מזג אויר, ידיים עובדות ) מאוד מקשים על חקלאי ליישם את מה שהוא רוצה. וגם הבנקים לא בדיוק מזרימים לו כסף בגלל רמת הסיכון. 

מקצוע נוסף עם רמת סיכון גבוהה - קבלן בניין שמחזיק מלאי דירות ותלוי בהמון משתנים כמו מחיר הדירה בשוק, ריבית גבוהה שגובים הבנקים על ההון החסר,  עלות הקרקע, קבלת טופס 4 וטופס 5 שלא מגיעים בזמן וכמובן שוב ידיים עובדות. 

 

בכלל, כל מקצוע שיש בו מלאי, שיושב על המדף ודורש מחסן גדול או  קירור, הוא עסק עם הרבה סיכון יחד עם זאת סיכון וסיכוי הולכים יחד, אז גם פה צריך לדעת אם אתה אדם שאוהב סיכונים או שונא סיכונים. 

 

מקצועות נוספים שאני רוצה לדבר עליהם הם מקצועות חופשיים, אני אזרוק כאן את כל המקצועות על פי תקנות רשויות המס. אלו מקצועות שהמחוקק קבע כי הם חייבים להיות עוסקים מורשים. הם אינם יכולים להיות עוסקים פטורים ממע"מ. 

 

שמאי, פסיכולוג, אגרונום, אדריכל, יועץ מס, רואה חשבון, עורך דין, יועץ, כלכלן, מהנדס, מנהל חשבונות, סוכן ביטוח, פיזיותרפיסט, מודד, מתרגם, חוקר פרטי, וטרינר, טכנאי, בעל מעבדה כימית או רפואית, טוען רבני, רופא שיניים.

  1. נותני שירותים עבור מופע אמנותי, הנחית מופע, בניית\הכנת תפאורה, הכנת מבחנים ובדיקתם וכן ניהול מבחנים, הרצאה, תרגול, הוראה, הדרכה, כתבנות, קצרנות, תרגום, כתיבה או עריכה.
  2. בעל בית ספר לנהיגה.
  3. בעל בית ספר לרבות גן ילדים.
  4. סוחר/מתווך מקרקעין, סוחר/מתווך רכב.
  5. חברה או אגודה שיתופית.
  6. בעל מחזור הכנסות העולה על סך של 107,692 ש"ח, נכון לשנת המס 2023.

 

 

מקצוע נוסף הם נותני שירותים – אלו כן יכולים להיות עוסק פטור. הרשימה היא גדולה מידי כדי לרשום הכל אך אשאיר פה לינק כדי שתוכלו לצפות בה ולראות אם אתם שייכים לה. https://www.nevo.co.il/law_html/law01/255_179.htm#med17

 

מקצועות חופשיים ונותני שירותים הם פחות מסוכנים במובן של מלאי אך אין זה אומר שלא צריך לשים לב לשאר ההוצאות כמו ניהול עובדים, שכירות משרד, שהם מהווים מרכיב מרכזי בכל עסק. 

החלטתם לאן אתם שייכים ? אפשר להמשיך ..

 

טיפ שלישי -  

תוכנית עסקית לעצמכם 

בשלב הזה אתם צריכים לבדוק האם העסק שאתם עומדים להקים הולך להיות ריווחי . קשה מאוד להעריך עסק שזה עתה קם. אם מדובר בעסק עם מלאי. כדאי להתחיל לבדוק האם המלאי שאתם מתכוונים לייבא או לרכוש בארץ יימכר בכמות שתספיק לכם להרוויח ממנו. צריך לבדוק מה מחיר השוק והאם הוא ייחודי. מה עלות השיווק של המוצר? וכמה חתיכות אני אמכור ממנו ?  האם אני אחזיק מלאי סחורות? האם אני אצטרך לשלם שכירויות? ארנונה וחשמל? . האם אני אצטרך לשנע סחורה? ולשלם למפיצים? האם הסחורה תתקלקל בדרך ? או האם יש אפשרות ללקוח להחזיר את המוצר חזרה אליי הספק?

חוזים – האם אני צריך עורך דין כדי לשמור עלי בחוזים עתידיים מול לקוח ?

האם אני צריך הלוואות מימון מהבנקים? וכמה זה יעלה לי כל חודש עד שאני אצליח למכור מספיק מלאי כדי לממן את העלות הראשונית? 

האם להכניס שותף בהתחלה? 

האם להקים אתר משלי או חנות כדי למכור מהר יותר? 

האם אני מספיק מקצועי למכור בעצמי את הסחורה או האם אני צריך אנשי מקצוע? 

 

כל השאלות הללו הם חשובות וחשוב שתשאלו את עצמכם ותתייעצו עם הקרובים שלכם האם כדאי לפתוח עסק ? כמובן שאתם מוזמנים גם להתייעץ איתנו בעת פתיחת התיק. 

 

 

 

טיפ רביעי - 

בנקים 

נושא הבנקים הוא נושא חשוב. בנקים נותנים כסף למי שיש וזה האבסורד . הם לא נותנים למי שמעז אלא למי שיש לו יכולת החזר יחד עם ביטחונות . לכן אם אתה מתחיל מאפס ואין לך נכסים לשעבד, הבנקים מאוד יקשו עליך. הם יתנו לך במקרה הטוב מסגרת בסיסית ועם זה קשה להצליח. לכן עליך להיות מאוד יצירתי , לא חייבים לעזוב מייד את מקום העבודה כשכיר כי עדיין חשוב שיהיה לך יציבות כלכלית ותזרים מזומן שאיתו תוכל להתקיים. חשוב להתנהל עם מספר בנקים לפחות 2 כדי שלא יחזיקו אותך קצר אלא תמיד שאתה תשלוט במצב ואם בנק אחד עושה שרירים תפנה מיד לבנק השני ותנהל משא ומתן על הריביות ועל גובה ההלוואות.

תמיד תזכור שבנקים רוצים להרוויח אך גם רוצים ביטחון לכספם שיחזור. תיזהרו מהלוואות קטנות לזמן קצר הם הכי מסוכנות לתזרים המזומנים .  ראו הוזהרתם... 

 

טיפ חמישי - 

 להימנע מלהחזיק מלאי בכמות גדולה 

אפשר גם לחשוב על דברים נוספים מחוץ לקופסא. נניח שאתה בכל זאת רוצה למכור מלאי ובכמויות בלי להסתכן . אתה תמיד יכול להביא ללקוח אב טיפוס או דוגמית או קטלוג ולמכור לו בלי שהמלאי נמצא אצלך וכך בעצם אתה הופך למתווך בלי לסכן את עצמך כלכלית . הכסף מגיע עוד לפני שאתה מזמין וכך המלאי לא יושב על המדף . 

 

טיפ שישי -  

מקצוע חופשי או נותני שירותים 

לגבי מקצועות חופשיים או נותני שירותים , שם הבעיה היא בעיקר מקצועיות בשלב הראשון (במידה ולא היית שכיר קודם) . לכן חשוב לשלב בהתחלה שכיר ועצמאי , להתמקצע  ורק אז לפרוץ . 

הקושי האמיתי של עצמאי הוא להביא לקוח חדש. זה לא פשוט במיוחד שאתה צעיר ויש לך "חלב על השפתיים". לכן חשוב להתמקד במקצועיות בשנים הראשונות ועם הזמן זה יבוא . ולכן חשוב מאוד לבצע מספר מהלכים בשנים הראשונות 

קודם כל , אתר תדמית כדי שימצאו אותך . אם אתה לא שם אתה לא קיים . אתה לא רוצה  להסתמך על כך שחבר יביא לך חבר ולקוח יביא לך לקוח ( זאת אומרת גם אבל לא בעיקר)  לכן חשוב להפעיל את האתר ולמלא אותו במאמרים איכותיים עם תוכן עמוק ואותנטי שיגרום ללקוחות להבין שיש פה מישהו רציני מאחורי האתר . בנוסף גוגל מאנדקס חומר איכותי ומקדם אותו בצורה אורגנית בדפים הראשונים. וזה מאוד חשוב להגיע לדף ה 1 במהלך השנה ה 1 

בנוסף, עליך להפיק סרטוני הדרכה ומחשבונים ולהכניס תמונות באתר שלך כדי לזרז את פעולת הקידום. אם יש אפשרות , יש להכניס לינקים לאתרים של לקוחות שלך שגם להם יש אתר משלהם וכך לקדם את האתר שלך. תזכרו שלפתוח תיק עצמאי זה ריצה למרחקים! צריך לעבוד בזה כל הזמן!

 

טיפ שביעי -  

פטור או מורשה?

אחרי שהחלטנו לפתוח תיק עצמאי צריך לבחון איזה תיק אנחנו רוצים פטור או מורשה? 

אני ארשום לכם כאן את ההבדלים המהותיים ביניהם / יתרונות מול חסרונות 

יתרונות - עוסק פטור

  • לא משלמים 17% למע"מ, ולכן כאשר אתם עושים עסקה מול לקוח פרטי, המחיר שלכם יהיה זול יותר מאשר של עוסק מורשה כוון שעוסק מורשה יצטרך להוסיף את המע"מ כדי לא לספוג אותו. יתרון מאוד מהותי...
  • לא צריך לדווח למע"מ כל חודשיים אלא רק פעם בשנה 

חסרונות עוסק פטור 

  • תדמית – על הקבלה מופיע סימן עוסק פטור ויש כאלה שיזהו זאת ויבינו שאתם עסק קטן 
  • מוגבלים בהעסקת עובדים – עד 2 עובדים 
  • מוגבלים בהכנסותיכם – עד 107,692 ש"ח, נכון לשנת המס 2023.
  • מכוון שאתם מוגבלים בהכנסותיכם ולא תמיד רוצים לעבור את התקרה זה פוגע ברצון לשווק ולהגדיל את העסק
  • לא יכולים לדרוש מע"מ תשומות על הרכישות שלכם 
  • מכוון שבדרך כלל לא מגיעים למס הכנסה , הפקדות לגמל וקרן השתלמות לא תמיד אפקטיביים בחיסכון במס כיוון שאין מס. 
  • החומר מגיע לרו"ח רק בסוף שנה ולכן אין מעקב שוטף .

יתרונות עוסק מורשה

  • תדמית חיובית יותר
  • התקרה של ההכנסות מאוד גבוהה ולכן זה לא מגביל אותו 
  • יכול להעסיק יותר מ 2 עובדים 
  • מכוון שההכנסה גבוהה ויש מיסים, אפשר להפקיד יותר לקופות גמל וקרן השתלמות ולהנות מזיכוי וניכוי במס.
  • נקודות זיכוי שיכולות להוריד לך את המס
  • תשלום לביטוח לאומי מוכר כניכוי שמקטין את חבות המס

חסרונות- עוסק מורשה

  • מס שולי גבוה בהכנסות גבוהות 
  • אם העסק גדול  - אפשר לאבד הוצאות בקלות כיוון שלא מנהלים כפולה כמו בחברה 
  • משלם מע"מ עסקאות לעומת עוסק פטור שלא משלם

טיפ שמיני -  

פתיחת תיק במע"מ 

מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי - אלו שלושת הרשויות שעליכם לפתוח 

תחילה במע"מ -  יש למלא טופס פתיחת תיק מומלץ לעשות זאת איתנו,  יש לנו מבצע שרץ מזה מספר שנים, פתיחת תיק בחינם למי שמשלם מראש על שירות דוח שנתי ואז הפתיחה היא ללא עלות. שווה בהחלט!

לאחר מכן פותחים במס הכנסה ולבסוף בביטוח לאומי 

פתיחת התיק במע"מ לוקחת בדרך כלל יום אחד אלא אם כן מע"מ דורש מספר דברים במפתיע כמו חוזה עם לקוח עתידי או רישיון של מקצוע או חוזה שכירות של המקום. אבל בדרך כלל זה נפתח מהר. ובסוף מקבלים ממנו תעודת עוסק מורשה ומכאן והילך אפשר להתחיל לעבוד. 

 

מס הכנסה 

לאחר שמע"מ נפתח, מס הכנסה נכנס לתמונה,  אנו משדרים גם למס הכנסה את אותו טופס של פתיחת התיק של מע"מ וגם הוא מתחיל לפתוח את התיק. התיק במס הכנסה נפתח על שם אחד מבני הזוג והוא נקבע כבן הזוג הרשום ובת זוגתו תהיה בת בן הזוג הרשום. ומכוון ששניהם נשואים במשרד הפנים התיק הוא למעשה פתוח על שניהם במס הכנסה , זה נקרא תא משפחתי . זה לא אומר שלשניהם יהיה מס מאוחד אלא לכל אחד מס אישי בדוח 1301 שאותו מגישים בסוף השנה. המס הוא נפרד. ולא , לא ניתן לפתוח רק לאחד מבני הזוג במס הכנסה. 

 

ביטוח לאומי 

התיק נפתח על בן הזוג שפתח את התיק בלבד. הוא צריך כבר מהרגע הראשון להצהיר לביטוח לאומי כמה הוא צפוי להרוויח. הרווח הוא כמובן הכנסות פחות ההוצאות שלך חלקי 12 , כוון שביטוח לאומי רוצה ממוצע לחודש.

ולפי זה ביטוח לאומי יקבע לך את תשלום המס.  

 

טיפ תשיעי -  

חשבון בנק 

ניתן לפתוח חשבון בנק עסקי בנפרד ולא להשתמש בחשבון הפרטי,  כדי למנוע אי סדר בין החשבון העסקי לבין החשבון  הפרטי .

ההסבר לכך הוא שלעצמאי אין תלוש שכר ואין מעביד שיעביר לו כל 9 לחודש העברה בנקאית לחשבון הפרטי ולכן הרווח שלו נמדד מהכנסות פחות הוצאות. אז אם יש חשבון נפרד עסקי אפשר להעביר כל חודש העברה בנקאית לחשבון הפרטי ולדמה העברת משכורת. 

כמובן שזה לא חובה. והחיסרון של זה היא עלות עמלה בנקאית גבוהה. אך למי שסדר חשוב לו, כדאי לפתוח.

 

טיפ עשירי - 

שיווק המוצר

הדבר הכי חשוב - לא משנה כמה המוצר שלכם מדהים הוא לא שווה כלום אם אף אחד לא יודע עליו. לכן חשוב מהרגע הראשון לקחת איש מקצוע ולבנות אחר מכירות או אתר תדמית שימכור לכם את המוצר. כדאי לבנות תוכנית לטווח ארוך שבה תקבעו כמה אחוז מהמחזור העסקאות שלכם תקדישו לשיווק . בדרך כלל נהוג להשקיע 5 אחוז לשיווק 

 

אני ארשום לכם בצורה "גסה" את האחוזים שבעל עסק צריך לשאוף אליהם.  תמיד יש סטיה לכן חשוב לאורך זמן יש להגיע לפחות ל33% על מנת שעל כל 100 ₪ שהכנסת לכיס יישאר לך 33  ש"ח לפחות . זה נחשב לעסק טוב. 

כמובן שיש הבדל בין עסקים עם מלאי לבין עסקים בלי מלאי 

 
בעסקים עם מלאי 

עלות מלאי 30%  

עובדים לוקחים בערך 30% אם המדובר בעסק עם מלאי

שכירות ואחזקת המקום - צריכה לעמוד על 10 אחוז ולא יותר 

שיווק 5% 

רווח תקין 25% לבעל העסק 

 

ובעסקים בלי מלאי – מקצועות חופשיים ונותני שירותים

עובדים לוקחים בערך 45% 

שכירות ואחזקת המקום -  צריכה לעמוד על 10 אחוז 

שיווק 5% 

רווח תקין 40% לבעל העסק 

 

קבלנים עומדים על רווחים נמוכים יותר של כ 15-20% 

סופרמרקט  – כל מוצר נמדד אחרת ולכן כל סופר יכול להציג רווחים אחרים תלוי מה הם המוצרים החזקים שהוא מוכר.  

 

סיכום הטיפים 

  • חשוב לעשות שיעורי בית וללמוד היטב את השוק ואת המקצוע שאליו אתה נכנס 
  • חשוב לגשת לכמה בנקים ולקבל מימון מכמה בנקים ולא מאחד, שלא תהיו תלויים באחד.  שימו לב הלוואות קטנות ומרובות לאורך זמן יחנקו אתכם תזרימית ויקשו עליכם את הפעילות 
  • חשוב לא לקפוץ מהר אל המים ואם אפשר לשלב גם הכנסה כשכיר לפחות בהתחלה
  • חשוב להגדיר נכון את פתיחת התיק ברשויות כדי לא לשלם מיסים לשווא. 
  • חשוב לא להחזיק מלאי מיותר או מלאי מת שיגרום להפסדים. 
  • חשוב להשקיע בשיווק ובהקמת האתר מייד בהתחלה כדי שיתפוס תאוצה בהמשך הדרך
  • חשוב להשקיע ולטפח את העובדים שלכם כי זה יחזור אליכם 
  • חשוב לפתוח חשבון עסקי כדי לייצר סדר בין העסקי לפרטי . 
  • חשוב שתמצאו את האיזון בין בית לעבודה את הזמן לעצמכם ולמשפחה כי עסק עצמאי שואב אתכם פנימה ואתם יכולים בקלות ללכת לאיבוד 
  • חשוב שתפנו אלינו ל YPAY   כדי לפתוח את התיק בצורה מסודרת וכמובן להנות מתוכנה מובילה במשק להפקת מסמכים ורישום הוצאות 

 

המשמעות של פתיחת עסק

חושב לפתוח חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור? אם כן – אנחנו כאן בשבילך! במשרד רואי החשבון נשיא גולן ממתינים לך אנשי מקצוע ותיקים המתמחים בכל סוגי העסקים, אשר ישמחו להעניק לך שירותי פתיחת עסק – ללא עלות! בנוסף לכך, אנו נלווה אותך בכל שלבי ההקמה תוך מתן ייעוץ מקצועי צמוד, ונספק פתרונות פיננסיים מקיפים גם בהמשך הדרך. כל זאת, על מנת שתוכל לפתוח ולנהל עסק רווחי ומצליח הפועל באופן יעיל, מאורגן וחוקי. ניתן ללקוחות הממשיכים במשרדנו בהנהלת חשבונות או בשירות דוח אישי בתשלום.

 

אם אתה עושה את צעדיך הראשונים בעולם העסקי, חשוב שתבין כי פתיחת עסק חדש אינה עניין של מה בכך. מהפן החשבונאי יש להחליט על רישום כעצמאי או כחברה בע"מ, לפתוח תיקים רלוונטיים ברשויות המס, להכיר את אופן ניהול הספרים על פי חוק, לתכנן את היבטי המיסוי ועוד שורה ארוכה של פעולות. מלבד זאת, התנהלות מושכלת מבחינה כלכלית ממשיכה לכל אורך הפעילות העסקית, לרבות הגשת דוחות תקופתיים ושנתיים, הוצאת תלושי שכר, הגשת הצהרות הון, הנהלת חשבונות יעילה וחכמה, שמירה על תזרים מזומנים והכרת כלים פיננסיים חשובים. נשמע מורכב? לא בשבילך! כי אנחנו עושים עבורך את העבודה.

 
מה אתה מקבל?

הצוות המקצועי של משרד רואי החשבון נשיא גולן ילווה אותך במסירות ובנאמנות מאלף ועד תו:
ייעוץ לגבי צורת ההתארגנות של העסק וכדאיותה.
פתיחת תיק בחינם ברשויות המס, על כל הפעולות והרישומים הכרוכים בכך.

הדרכה בכל הקשור לניהול ספרי החשבונות בהתאם לחוק.
תוכנת YPAY להנהלת חשבונות דרך האינטרנט, לרבות שליחת חשבוניות און ליין.
מגוון שירותים נלווים כגון קבלת אשראי להקמת העסק, שירותי סליקה, חשבוניות מחזוריות ועוד.
עזרה בתכנון המס וייצוג מול הרשויות בעת הצורך. פתרונות מקיפים בכל הקשור להנהלת חשבונות, לרבות תלושי שכר, דוחות שנתיים, הצהרות הון, סיכום הכנסות והוצאות, החזרי מס, שמירה על תזרים מזומנים וכל הדרוש להתנהלות פיננסית נכונה.

 

 



פתיחת עסק עצמאי

פתיחת עסק חדש מהווה עבור רבים שלב חשוב בחיים כאמצעי להרוויח כסף לפרנסה, להתבססות כלכלית, למימוש שאיפות עצמאיות וכדומה. יש צורך להקים אותו היטב כבר מהצעד הראשון. ההקמה אמורה להיעשות במספר שלבים עוקבים מבלי לדלג על אף אחד מהם. מומלץ להיעזר ביועצים ומומחים היכולים לסייע גם בנושאים טכניים שונים כולל מול רשויות המס. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מתמחה בניהול חשבונות מקוון ובייעוץ וכדאי לקבל אצלה מידע בנושא.

פתיחת עסק – להקמת בסיס נכון לעסק

יש לבצע מספר שלבים שהראשון בהם נוגע לאפיון העסק. כלומר: הגדרת תחום פעילותו, קהל היעד שאליו מכוונים, המוצר או השירות שמעוניינים למכור, מיקומו, חומרי גלם וציוד נדרשים, חשיבה על הון ראשוני להקמה וכדומה. בנוסף, יש צורך לבחור שם מתאים והולם. לאחר שחושבים על נושאים אלו יש צורך בהכנת תכנית עסקית שתפקידה לתת תמונת מצב נוכחית  לגבי נושאים כספיים וכלכליים. היא כוללת נושאים דוגמת: הון ראשוני נדרש, עלויות הקמה, רכישת ציוד דרוש, הוצאות שיווק ופרסום וכדומה. בהתחשב בתוכנית העסקית מתחילים לחשוב על פרמטרים חשובים רבים דוגמת:  מקורות להקצאת הון ראשוני כמו: הלוואה, הון עצמי או מקורות כספיים אחרים ועוד ובנוסף, לחשוב איך להתנהל עד להגעת הכספים הראשונים? איזה רזרבות כספיות יש להכין? וכדומה. השלב השלישי הוא הגדרת העסק והיקף פעילותו ורישומו ברשויות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

קביעת ישות לעסק

יש צורך לקבוע את הישות שלו כי קיימות  3 אפשרויות: עוסק זעיר, עוסק מורשה וחברה בע"מ. לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שהיא מביאה עימה. הבחירה נעשית, לרוב, על פי המחזורים העסקיים והיקפי הפעילות, הצרכים, החזון לעתיד, וכמובן, על פי טעם אישי.

עזרה בפתיחת עסק מחברה מקצועית

עורכי דין, רואי חשבון ויועצים עסקיים יכולים לייעץ, להכין תוכניות עסקיות, לסייע בהכנת הסכמים עם גורמים שונים, לייצוג ברשויות ועוד. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מגבה אותם ויכולה לסייע גם בכל הנושא הטכני על ידי רישום מקוון ומתן שירותים אחרים. סיוע מכל גורם כזה והליכה בדרך זאת תקטין מאוד את אי הודאות ותניח בסיס טוב מאוד לעתיד.

פתיחת עסק קטן

פתיחת עסק קטן אמורה להיעשות עם תכנון ומחשבה ובשלבים. למעשה קיימים  שלבים שלא ניתן לדלג עליהם. הקפדה על פתיחה נכונה תתרום רבות לביסוס הראשוני ולסיכול לשרידותו בעתיד. מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע מהתחום כמו יועצי מס, רואי ומנהלי חשבונות ועוד. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מספקת תוכנת הנהלת חשבונות מקוונת, וכן, שירותי חשבונאות שונים.

פתיחת עסק קטן – צעד משמעותי

פתיחת עסק קטן נועדה לפרנסה, לרווח, להגשמה עצמית ועוד. ראשית, על היזם להגיע עם ניסיון בתחום העיסוק ומוכן מבחינה מנטאלית. יש צורך ביכולת ניהול ובחוש עסקי מפותח. כאמור, יש לעשות את הצעדים הראשונים בשלושה מהלכים עוקבים. הראשון הוא אפיון העסק וכאן יש להגדיר את תחום פעילותו, קהל היעד שלו, המוצר או השירות אותו מתכוונים לשווק, מיקומו, ציוד נדרש. בנוסף, יש לחשוב על ההון הראשוני הנחוץ וגם לבחור שם מתאים המגדיר אותו. בשלב השני יש להכין תכנית עסקית האמורה לספק תמונת מצב על התכנון הכלכלי והפיננסי. היא תכלול הערכת ההוצאות הצפויות השונות עבור פרסום, חומרי גלם, ציוד, שיפוץ האתר וכדומה. בנוסף, הערכת תזרים מזומנים עתידי, וכן, צפי על תקבולים ורווחים. שלב שלישי הינו הגדרת סוג העסק ורישומו – קיימות 3 ישויות מהן ניתן לבחור: חברה בע"מ, עוסק מורשה ועוסק פטור. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. הבחירה נעשית על פי שיקולים שונים. את הישות רושמים במס הכנסה, בביטוח לאומי ובמע"מ.

בחירת הישות

בחירת הישות נקבעת על ידי היקף הפעילות ובהתאם לצרכי הבעלים וטעמו האישי. בעסק קטן מדובר, לרוב, על עוסק פטור שלא חייב לפתוח תיק מע"מ או עוסק מורשה הוא גם מוגבל במחזורים הכספיים השנתיים. צריך לציין, כי הישות יכולה להשתנות בהמשך הדרך עקב התפתחותו ומסיבות אחרות.

חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט הינה בעלת תשתית מעולה לפעילותה וכדאי לקבל ממנה  שירותים בתחום. ברשותה משרד ראיית חשבון בעל מוניטין היכול לספק שירותים לכל יזם בעת פתיחת העסק. הם כוללים, ייעוץ והכוונה, הכנת תכנית עסקית, רישום ברשויות וייצוג מולם בהווה ובעתיד. שירותים מקיפים יוסיפו שקט נפשי רב.

 

הגב שלך בעולם העסקים

לאורך השנים מלווה משרדנו בהצלחה מרובה שורה ארוכה של לקוחות, הנמנים על כל מגזרי המשק. אנו נשמח לספק גם לך שירות אישי בזמינות מלאה על ידי בעלי מקצוע המכירים היטב את העסק שלך ושולטים בכל נתוניו. אנו עומדים לרשות לקוחותינו בכל עת ומספקים ייעוץ, הדרכה והכוונה בכל שאלה ובירור.

לפרטים נוספים והצטרפות צור קשר עם משרדנו בטלפון 03-5607767. כמו כן, הינך מוזמן לרשום את פרטיך בדף ההצטרפות ונציגינו יחזרו אליך בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

חברת YPAY תמיד כאן בשבילך 

המידע במאמרים זמין חינם ללא הגבלת זמן

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

איך פותחים עסק ברשויות המס?

איך לפתוח תיק במס הכנסה 

שירות והדרכה לפתיחת עסק חדש – בחינם 

פתיחת תיק במס הכנסה | פתיחת תיק לעוסק פטור | פתיחת תיק לעוסק מורשה

 

סרטונים מומלצים

 

 

 

סרטון על פתיחת עסק 

 

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...