תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

פתיחת תיק מס הכנסה

איך לפתוח תיק במס הכנסה- YPAY

על פי פקודת מס הכנסה כל אדם שפותח עסק או מתחיל לעסוק במשלוח יד כלשהו, חייב להודיע על כך לפקיד השומה באזור שבו העסק מתנהל. זאת, לא יאוחר מהיום שבו התחיל העיסוק במשלוח יד או היום שבו נפתח העסק – מועד שנקבע לפי תחילת פעילות שמניבה הכנסות פירותיות.


בשורות הבאות נלמד איך לפתוח תיק במס הכנסה ולמה לשים לב.

הודעה על פתיחת עסק
ראשית, חשוב לדעת שהודעה על פתיחת עסק היא חובה חוקית, אשר אי עמידה בה עלולה להוביל לסנקציות כגון קנסות, ובמקרים חמורים גם לאישום פלילי. לכן, אין לזלזל בהוראות הפקודה ולפעול בהתאם להן. יחד עם זאת, לא מדובר בעניין סבוך במיוחד ולמעשה ניתן לבצע את כולו באמצעות הפקס. כלומר, להעביר את הטפסים והנתונים הנדרשים לפקיד השומה, כאשר באתר רשות המיסים תוכלו לאתר את משרד הרשות המטפל באזור העסק ואת מספר הפקס שלו.

מה כלול בפתיחת תיק?
בהודעה הראשונה לפקיד השומה עליכם לציין את מספר תעודת הזהות, שמכם המלא, כתובתכם הפרטית, כתובת העסק ומהותו, שמו ותאריך פתיחתו, צילום של תעודת הזהות ומספר עוסק במע"מ. מכאן משתמע שיש לפתוח גם תיק עוסק פטור או מורשה במע"מ, ולשם כך תוכלו לעיין במדריכים הרלוונטיים. יש לציין כי אם אתם זוג נשוי תוכלו בתנאים מסוימים לרשום את האחד מכם כנישום שעל שמו מתנהל התיק. מעבר לכך, את הפנייה למשרד השומה ניתן לבצע גם באמצעות מילוי טופס שמספרו 5329, המוכר גם בשם "טופס לפתיחת תיק במס הכנסה", ואשר כולל את הפרטים האישיים, כל הדרוש לפתיחת העסק, וכן הצהרת מקורות הכנסה. בנוסף, תוכלו לצרף בקשה עבור ניכוי מס במקור, כלומר שמס ההכנסה ינוכה מהסכומים שמשלמים הלקוחות בעסק, ולכן ניתן להפחיתו מהמקדמות שתידרשו לשלם.
 
לאחר פתיחת התיק
בתוך ימים ספורים מעת שנפתח התיק במס הכנסה יגיע אליכם מכתב, המודיע שהתיק נפתח. המכתב יפרט את הענף המסוים שאליו העסק משתייך, יקבע מקדמות לתשלום, וכן את שיטת הנהלת החשבונות שלכם. יש לציין כי ניהול ספרי החשבונות מעוגן בהוראות הרלוונטיות למשלוח היד או סוג העסק, ושגם מי שנרשם כעוסק פטור במע"מ מחויב להן. במידה שאינכם יודעים כיצד לנהל את הפנקסים תוכלו לפנות אלינו או להגיע למשרד השומה ולקבל הדרכה.
כמו כן, אם אינכם יכולים לנהל את פנקסי החשבונות לפי ההוראה, תוכלו לפנות אל פקיד השומה שעשוי להעניק לכם פטור או הקלה.

לפרטים נוספים על פתיחת תיק במס הכנסה, לחצו כאן או פנו אל YPAY בטלפון 03-5607767. נציגינו ישמחו לספר לכם גם על אפשרויות לניהול חשבונות העסק באמצעים ממוחשבים.

 

תיק מס הכנסה

פתיחת תיק מס הכנסה נעשית מיד עם התחלת הפעילות ועושים אותה לאחר פתיחת תיק במע"מ. ניתן לעשות זאת עצמאית או באמצעות מנהל חשבונות, רואה חשבון או כל יועץ כלכלי אחר. הפרוצדורה נחשבת לפשוטה ויש צורך למלא טופס מתאים ולהגישו לפקיד השומה באזור בו מתנהל העסק. ניתן לעשות את הפרוצדורה גם בצורה מקוונת. חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מספקת מגוון שירותים כולל את הנ"ל וניתן לקבל אצלה מידע וייעוץ.

 

פתיחת תיק מס הכנסה – באמצעות טפסים שונים

פתיחת תיק במס הכנסה נעשית על ידי טפסים המיועדים לעצמאים ולתאגידים. במידה ולעסק נבחר שם אזי יש לרשמו, ובמקרה אחר את שם הבעלים כולל מספר הזהות שלו ופרטים נדרשים אחרים. במקרה של תאגיד הרי יש צורך לרשום את שם החברה ומספרה. יש צורך לצרף מסמכים שונים וביניהם: צילום תעודת זהות, צילום שיק או אישור ניהול חשבון בנק, וכן, אסמכתא על זיקה לנכס. למשל הסכם שכירות של הנכס בו הפעילות מתקיימת. במידה והעסק מתכוון להעסיק עובדים שכירים הרי יש צורך לפתוח תיק ניכויים. בעל מניות בחברה שהוקמה על ידו להכין משכורות עבור עצמו ועבור בעלי מניות אחרים. רישום תיק ניכויים בביטוח לאומי יתבצע אוטומטית עם משיכת הנתונים ממס הכנסה. לאחר פתיחת התיק יכול העסק לקיים פעילות שוטפת. הוא חייב לנהל ספרי חשבונות ולהגיש דו"ח שנתי למס הכנסה.

הצהרת הון

כדאי לדעת, כי כל מי שפתח תיק במס הכנסה בפעם הראשונה עשוי לקבל בקשה להצהרת הון ראשונה. הצהרת הון הינה מסמך אשר מאפשר לרשויות המס לקבל מידע על הכנסות והון של הנישומים שאינם מדווחים בדו"ח השנתי. לאחר מספר שנים הנישום מקבל הצהרה שנייה אותה משווים לראשונה. כך יכולה הרשות לדעת אם משולם מס אמת והדיווחים הינם תקינים.

 

שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מחברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט. התוכנה נתמכת על ידי משרד רואה חשבון היכול לסייע רבות בעת פתיחת התיק. הוא יכול לבצע את הרישום כהלכה, ובנוסף, לייצג את הלקוח בהמשך פעילותו מול רשויות המיסים השונות.

 

פתיחת תיק במס הכנסה

פתיחת תיק במס הכנסה נעשית לפני התחלת פעילות העסק. בנוסף, יש צורך לפתוח גם תיק במע"מ ובביטוח לאומי. אם העסק אמור להעסיק עובדים אזי יש לפתוח גם תיק ניכויים. ניתן לעשות זאת עצמאית או להיעזר במומחים דוגמת רואי ומנהלי חשבונות, יועצים עסקיים ועוד.  חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט מספקת תוכנות מקצועיות לניהול חשבונאי, ובנוסף, שירותי הנהלת חשבונות מקיפים.

 

פתיחת תיק במס הכנסה – גם בשיטה מקוונת

פתיחת תיק במס הכנסה ניתנת להיעשות על ידי הגעה למשרדים או בשיטה מקוונת. הרישום נעשה במשרד האזורי של  הרשות בהתאם לכתובת העסק הקיימת. במידה ומחליטים לקבל שירות מקצועי הרי שנותן השירות יכול לבחור את המשרד האזורי מולו הוא פועל. פתיחת תיק במס הכנסה הינה חלק חשוב בהקמת כל עסק חדש. הוא כולל 3 שלבים שיש לעשותם בצורה מדורגת. הראשון הוא אפיון העסק. כלומר: בחירת תחום הפעילות, ייצור, שירותים וכדומה, בחירת קהל היעד, בחירת שם, בחירת המקום ממנו הוא ינוהל, הערכה לגבי הסכומים הכספיים ההתחלתיים הנדרשים, הערכת הזמן עד לפתיחה ועוד. המהלך השני הינו הכנת תכנית עסקית המספקת תמונת מצב על התכנון הכלכלי והפיננסי וכן, צפי על תקבולים ורווחים. חשיבותה של התוכנית היא בהצבת תמונת מצב מול היזם. השלב השלישי הוא הגדרת סוג העסק ורישומו.

 

3 ישויות

 קיימות 3 ישויות מהן ניתן לבחור: חברה בע"מ, עוסק מורשה, ועוסק פטור. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. בחירת הישות היא פונקציה של היקף הפעילות, צרכי העסק, טעמו ורצונותיו של הבעלים ועוד. הרישום נעשה בטפסים מתאימים. יש עבור עצמאי ויש אחרים עבור תאגיד. לאורך כל פעילות העסק הוא חייב לדווח לרשות על הכנסותיו והוצאותיו ולשלם מס על פי החוק.

 

מס הכנסה פתיחת תיק בליווי מקצועי

חברת YPAY הנהלת חשבונות באינטרנט הינה בעלת תשתית הכוללת גם משרד רואה חשבון מקצועי. ניתן להיעזר בה לצורך התנהלות מסודרת מול רשויות המס. באמצעות התוכנה המקצועית ניתן להתנהל היטב מול הלקוחות על ידי שירות אישי וצמוד, וכמובן, מול הרשויות הרשמיות. שירות מקיף כזה מספק שקט נפשי לכל בעל עסק.

 

חברת YPAY תמיד כאן בשבילך 

המידע במאמרים זמין ללא הגבלת זמן

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

 

איך פותחים עסק ברשויות המס?

פתיחת חברה בעמ | הקמת חברה בעמ 

פתיחת תיק במס הכנסה | פתיחת תיק לעוסק פטור | פתיחת תיק לעוסק מורשה

הקמת עוסק מורשה | פתיחת עוסק מורשה 

ד

 

סרטונים מומלצים

 

 

 

פתיחת עסק 

 

 

 

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...