תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

סליקה אינטרנטית - איך מתחילים? YPAY

סליקה אינטרנטית – איך מתחילים?

 

 

בעידן המודרני של ימינו, שימוש באינטרנט לצורך ביצוע עסקאות הפך להיות חלק מהותי ונפוץ בשגרת העסקית של מרבית העסקים. בגרף הבא[1] ניתן לראות כי את שיעור העסקאות קמעונאית המבוצעות באמצעות שימוש באינטרנט - "און ליין". התמונה ברור כ- 12%, נכון לשנת 2018, מסך הרכישות בעולם בוצעו באמצעות מסחר מקוון, כאשר הצפי לשנת 2021 עומד על 17.5%. אין ספק כי התמונה ברורה – העולם המסחרי הופך ליותר ויותר דיגיטלי ומחייב את העסקים להתאים את עצמם לקצב השינוי.

שיעור העסקאות המסחריות המבוצעות באמצעות באינטרנט:

 גרף 1 - סליקה אינטרנטית

מהו מסחר אלקטרוני (E-commerce)[2]?

מסחר אלקטרוני הוא מסחר וביצוע עסקאות מסחריות באופן אלקטרוני, באמצעות תקשורת מחשבים. מסחר אלקטרוני מתאר קשת רחבה של פעילויות ברשת האינטרנט. פעילויות אלו כוללות הפצת מידע על ידי ספקים, פעילויות קנייה ומכירה של מוצרים בני קיימא ושירותים, תמיכה בלקוח/במוצר לאחר המכירה וכו'. עם התפתחות האינטרנט ניתנה דחיפה רבה לניצול מודל זה. בעזרת תוכנות מחשב, המותאמות במיוחד לצורך זה, ואתרי אינטרנט ייעודיים ניתן לבצע רכישות של מוצרים ושירותים, באופן אוטומטי, באמצעות האינטרנט, ללא הצורך להפגיש את המוכר עם הקונה.

[1] https://www.statista.com/statistics/534123/e-commerce-share-of-retail-sales-worldwide/

[2] https://en.wikipedia.org/wiki/E-commerce

 

מסחר אלקטרוני מתחלק לשלוש קטגוריות ראשיות, כל אחת עם המאפיינים הייחודיים לה, ועם מגוון גדול של כלי תוכנה שמאפשרים אותה:

  1. Business-to-Consumer-B2C - עסקה הנקשרת בין גורם עסקי ללקוח פרטי ("עסקה קמעונאית"). תחום זה מטפל ברכש מוצרים על ידי לקוח מזדמן, בדרך כלל לקוח ביתי. ישנם מספר דרכים מקובלות לנהל מסחר בין בית עסק ללקוח באינטרנט, אתאר את שתי הדרכים הנפוצות ביותר כיום:
  • א. אתר אינטרנט – מדובר בגישה המסורתית בה בית העסק מקים אתר אינטרנט, המשמש כ"חנות וירטואלית" ומציג בו את המוצרים שהוא מציע, והגולש עשוי להגיע לאתר זה במהלך חיפוש ממוקד אחר מוצר שהוא מעוניין בו, או בעקבות פרסום שראה באתר אחר. בעבר, הקמת אינטרנט עבור עסקים קטנים דרשה משאבים רבים, שכן הקמת אתר דורשת תשתית טכנולוגית מתאימה, יצירת תכנים ועבודת פיתוח. עם זאת, חברות כדוגמת WIX ו- WordPress מעניקות פלטפורמות מובנת להקמת אתרים בחינם או בעלויות נמוכות (מודל Freemium [3]) ומאפשרת לחסוך כסף וזמן רב בהקמת האתר.
  • ב. חנויות מקוונות – בשנים האחרונות, לאור התפתחותן של קמעוניות האינטרנט הענקיות, כדוגמת Amazon, e-Bay ו-Alibaba, החלה מגמה של בעלי עסקים ונותני שירותים באינטרנט הפותחים חנות מקוונת תחת חסות הקמעונאיות. כלומר מדובר במצב בו בית העסק מצטרף ל"קניון וירטואלי", שבו צד שלישי אחראי לתפעול האתר, ובית העסק מטפל רק בהצגת המוצרים. בשנים האחרונות, תהליך פתיחת חנות מקוונת הפכה לנגישה ומשתלמת יותר ומהווה דרך נפוצה לביצוע מכירות אינטרנטיות.

מעבר לגישות אלו ישנן שיטות נוספות למסחר ושירותים באינטרנט, אך אלו הן הדרכים הנפוצות לעסקים הקטנים.

  1. Business-to-Business - B2B - עסקה הנקשרת בין שני גורמים עסקיים ("עסקה סיטונאית"). תחום זה מטפל בביצוע עסקאות בין ארגונים, הן כתהליך מרכזי בשרשרת הייצור של הארגון (חומרי גלם, כלי עבודה וכדומה) והן לצורך התהליכים הנלווים (ציוד משרדי, מחשוב שולחני וכדומה). תחום B2B מתאפיין בקיום התקשרויות חוזיות ארוכות טווח בין קונים ומוכרים ובאפשרות להשתמש ברשתות תקשורת פרטיות במקום באינטרנט.
  2. Customer to Customer - C2C - זהו סוג של מסחר אשר מאפשר ללקוחות פרטיים לסחור אחד עם השני. אתרי C2C תופסים תאוצה גדולה בעולם, מאחר שהם מאפשרים לאנשים פרטיים רבים ליצור הכנסה נוספת, ואף הכנסה מרכזית, על ידי מסחר באינטרנט, ללא צורך בהשקעה כספית גדולה, ותוך חשיפה לקהל לקוחות רב – ארצי ובינלאומי.

[3]  Freemium הלחם של המילים Free (חינם) ו-Premium (פרימיום); הוא מודל עסקי נפוץ בעולם הדיגיטלי. הוא נטבע בשנת 2006 על ידי פרד וילסון, שותף בחברת קרן הון-סיכון. על פי המודל מוצעים שירות אינטרנט בסיסי או מוצר בחינם ואילו תכונות מתקדמות או מיוחדות של אותו מוצר או שירות מוצעות בתשלום, מתוך הנחה שאחוז מסוים מהמשתמשים במוצר בחינם ירכשו את השירותים הנוספים.

https://he.wikipedia.org/wiki/Freemium

 

מהי סליקה אינטרנטית?

נזכיר כי סליקה היא שיטת תשלום באמצעות כרטיסי אשראי (או בדרכים חלופיות שאינן מזומן) בין בעל העסק לבין הלקוח. כלומר, המונח "סליקה" מתאר את כל מהלך הפעולות מביצוע תשלום באמצעות כרטיס אשראי ועד לקבלת התשלום בפועל בחשבון הבנק של מקבל התשלום. מכאן, כי מערכת סליקה הינה מערכת לביצוע תשלום אינטרנטי באמצעות כרטיס אשראי באופן נגיש למשתמש ומאובטח.

על מנת שתהליך סליקה יבוצע נדרש כי יהיה גוף סולק, אשר הינו גוף שקיבל אישור ממותגי האשראי לבצע פעולות הקשורות לתהליך הסליקה. חברות הסליקה נהנות מעמלת סליקה בגין השימוש בשירותיהן. מערכת סליקה יכולה לעבוד עם לסוגים שונים של כרטיסי אשראי ללא קשר עם מדובר בכרטיס בנקאי או חוץ בנקאי או בסוגי שיטות החיוב השונות (קרדיט / דביט / טעינה ).

בעל עסק אשר מעוניין לספק ללקוחותיו את האפשרות להשתמש בכרטיס אשראי בעת ביצוע סליקה באינטרנט, יידרש לספק ללקוחותיו תשתית סליקה. כיום בשוק ישנם פתרונות רבים של חברות המספקות שירותי הסליקה והטמעת הטכנולוגיה פשוטה ביותר. עם זאת, חשוב להבין כי ישנם חברות רבות המציעות את שירותי הסליקה באופנים חשובים וחשוב להבין את מהות ההבדלים על מנת לקבל החלטה חכמה לפיתוח העסק.

ישנן שתי דרכים עיקריות להטמעת אפשרות סליקה בעסק האינטרנטי:

  1. עבודה ישירה מול חברות האשראי – עבודה ישירה מול חברות האשראי מומלצת לעסקים בינונים וגדולים. עבודה ישירה מול חברות האשראי מצריכה ידע טכני בשירותי הקמת אתר אינטרנט ודף סליקה. כמו כן נדרשת עמידה בסטנדרטים של חברות האשראי כדוגמת בדיקה רבעונית לתקינות המערכת ומילוי שאלון הצטרפות. עלויות בסיסיות אלו אינן זולות כלל, אך בהתחשב כי נחסכת עמלה לצד ג', עבודה ישירה מול חברות האשראי משתלמת לעסקים המבצעים פעולות רבות באשראי.
  2. עבודה מול חברות צד ג' – שימוש בשירותי תיווך של צד ג' בתחום הסליקה. משמעות הדבר כי מנגנון הסליקה לא יהיה בבעלות בלעדית של העסק וכי למעשה תשלמו עמלת סליקה בגין השימוש בשירות במנגנון הסליקה שהינו בבעלות חברת צד ג'. בתור לקוח של חברת הסליקה תוכל להתחבר למנגנון הסליקה באופן מאובטח וכן לנהל ולפקח על ביצוע התשלומים והזיכויים. שיטה מומלצת לעסקים קטנים בהם היקף הפעולות באשראי נמוך יחסית. נציין כי, שירותי הסליקה עצמם נעשים על ידי החברה הסולקת, אבל אם אין לה רישיון סליקה היא סוג של מתווכת, ולכן צריך את האישורים מול כל חברות כרטיסי האשראי.
  3. שירות PayPal - שירות PayPal הינו שירות המאפשר לבצע רכישות או מכירות באופן פשוט דרך האינטרנט. היתרון המרכזי של שימוש בשירות העברת קבצים זה היא בהיבטים הבאים:
  • א. אבטחת מידע - מדובר באתר גדול, ייחודי ומקצועי לנושא, שמשקיע הרבה בנושא אבטחת המידע, ההנחה היא שהסיכון לדליפת הנתונים נמוך יותר מאשר ברוב האתרים. כמו כן, פרטי כרטיסי האשראי לא מסתובבים באתר אינטרנט שונים בעלי מהימנות קטנה ובכך הסיכון לכשל אבטחת מידע קטן.
  • ב. לקיחת אחריות על העסקאות המבוצעות - שירות השימוש בשירות שלPayPal כולל התחייבות לנסות לעזור ללקוח במקרה שהתבצעה תקלה ברכישה, כגון קניית מוצר לא תקין, תיאור המוצר היה שגוי, או שהמוצר לא הגיע ללקוח.
  • ג. עמלת שירות קבועה, שקופה ופשוטה – עמלת השירות נגבית מבעל העסק ומהקונה, כאשר אחוז העמלה של PayPal עומד בדרך כלל בטווח שבין 2.4% ל-3.4%, כאשר העמלות גבוהות יותר במקרה של עסקאות במט''ח.

על אף היתרונות המובהקים של השירות עדיין לכל לכלל הצרכנים השירות נגיש, שכן דורש חשבון אינטרנטי ומעט מורכב יותר משימוש בכרטיס אשראי. לפיכך, שירות PayPal מומלץ לכל העסקים שצופים שהלקוחות שלהם ישתמשו בשירות זה, אך על פי רוב מדובר בשירות משלים בלבד לסליקת כרטיסי האשראי.

 

סליקה אינטרנטית לבית העסק הקטן או הבינוני

בהנחה כי בחרנו באפשרות של עבודה מול גורם מתווך לחברות האשראי, תהליך הקמת תשתית הסליקה ייראה באופן הבא:

  • באחריות חברת הסליקה להקים את מערכת סליקה וכן יהיו אחראים לתחזוקתה. עלות התחזוקה היא הצפויה להיות המשמעותית והיא עומדת בהיקף של לפחות 150 ₪ לחודש כתשלום מינימלי בנוסף לכ- 2% מהיקף העסקאות.
  • באחריות בית העסק לוודא כי קיים חיבור בין מערכת הסליקה לעמוד האינטרנט הרלוונטי, וכן לכתוב עמודי הסבר, תקנון שימוש באשראי, הסבר על התשלום, פרוט על זיכויים והחזרות - כמה עמודים של תוכן שהקונה יצטרך לקרוא, וכן תצטרכו לעצב את העמודים. נציין כי בפלטפורמות כדוגמת Wix ו- Word Press שהוזכרו קודם לכן, קיימים פיצ'רים המאפשרים לבצע את החיבור בקלות יתרה.

לאחר ההשקה הראשונית במערכת הסליקה, התהליך ביצוע הסליקה בפועל על ידי לקוחות ייראה באופן הבא:

  • בתהליך הזה הלקוח, הגולש באינטרנט, מגיע בעת התשלום למערכת חיצונית לאתר – מערכת הנמצאת תחת האחריות המלאה של חברת הסליקה.
  • המידע הנוגע לביצוע סליקה מועבר למערכת הסליקה, שבודקת את העסקה ומחליטה האם לאשר או לדחות אותה.
  • לאחר קבלת האישור עובר המידע בחזרה למערכת הניהול של האתר.

על אף העובדה שאירועים אלו "שקופים" ללקוח, לבית העסק חשיבות רבה בהגדרת תהליכי החיוב. דוגמא לכך יכולה להיות סוגי החיוב, דהיינו האם לאפשר שימוש בביצוע העברת תשלום בפריסת תשלומים? חשוב להקפיד כי באפיון המנגנון מול חברת הסליקה נאפיין את כל המאפיינים הנדרשים לעסק בהווה ובעתיד. מכאן, שעל בעל העסק להכיר היטב את תהליך הסליקה ולהבין את המשמעויות הקשורות לכך.

 

בהנחה כי בחרנו באפשרות של עבודה ישירה מול חברות האשראי, נוכל ליהנות ממגוון שירותים הנוגעים להקמת חנות אינטרנטית, החל מהקמת האתר ועיצובו, דרך פעולות של קידום האתר ברשת שיווק שלו ועד כמובן לפעולות של סליקה. אף על פי כך, אנא זכרו כי עדיין בית העסק ייאלץ לעשות מעבר על כל חברות כרטיסי האשראי כדי לאשר אותם במערכת, ובכל מצב תצטרכו מערכת סליקה שאחד מהגופים האינטרנטיים יספק לכם. לפיכך, יש לשקול את כדאיות העבודה מול שני גורמים ולא גורם יחיד. מעבר לכך, בהיבט הכלכלי חשוב לזכור כי עבודה ישירה מול חברות האשראי דורשת תשומות כלכליות קבועות רבות, ועל כן ייתכן כי השירות אינו כלכלי ביחס לחברות התיווך.

 

אם כך, ההמלצה כי על עבור העסקים הקטנים והבינוניים, בהם מספר הפעולות באשראי נמוך יחסית, לשקול בחיוב לעבוד עם חברת תיווך שכן ייחסכו עלויות קבועות רבות והעבודה בנושא הסליקה תרוכז מול גוף יחיד המתמחה בכך. כמו כן, חשוב לשים לב גם כי לכל חברה סליקה אינטרנטית מדיניות התחברות שונה וגם זה פרמטר שחשוב לשקול בהתקשרות עם חברת סליקת אינטרנטית ספציפית.

 

עלויות שירותי סליקה

עלות שירותי סליקה מורכבת ממשתנים רבים, התלויים באופי העסק, היקף העסקאות המצופה וכדומה. חשוב לדעת כי מדובר בשוק תחרותי מאוד וישם מקום רב לקיום תהליכי משא ומתן לצורך קבלת השירותים במחיר מיטבי. עם זאת, נהוג לחלק את התשלום שירותי הסליקה לשני מרכיבים:

  1. דמי ההתקנה ראשוניים – טווח המחירים הוא עד כ- 1,000 ₪ כאשר שירותי PayPal אינם כוללים דמי התקנה.
  2. דמי שימוש חודשיים – דמי שימוש חודשיים על פי רוב מורכבים מדמי שימוש קבועים ודמי שימוש כחלק ממחזור ההכנסות באשראי. דמי השימוש הקבועים גם הם משתנים כתלות בכמות הפעולות המבוצעות בחודש, קרי תעריף יקר לבית עסק המבצע מעט פעולות ואילו תעריף מוזל לבית עסק המבצע הרבה פעולות.

מעבר לכך, צריך לזכור שיש פיצ'רים מיוחדים - הוראת קבע, מערכת חשבוניות ועוד שמייקרים את המערכת וגם אותם יש לקחת בחשבון.

מודל התשלום משתנה בין חברות הסליקה השונות ובין בתי העסק השונים. ישנם שירותים בהם העלות החודשית היא שנלקחת בחשבון בלבד, כשהתנאי היחידי הוא עמידה בכמות הפעולות המוצעת בחבילה. בחברות אחרות התשלום הוא בצורה של עמלה בלבד על כל עסקה. במקרים אחרים מודל התשלום הוא משולב, כלומר, עלות חודשית לצד עמלה עבור עסקה. במקרה הזה הגדלת הסכום החודשי עשויה להקטין את גובה העמלה, ולהיפך.

 

לסיכום

כפי שראינו, עבור בית העסק האינטרנטי שימוש במנגנון סליקה הינו צעד מתבקש ועלות הכרחית לתפעול השוטף של העסק. בעולם המודרני, שימוש בכרטיס אשראי ומנגנון סליקה מאובטח הינו הדרך המקובלת ביותר לבצע עסקאות באינטרנט. ומשכך שימוש בשירותי הסליק יאפשרו להרחיב את בסיס הלקוחות הפוטנציאלים של העסק, דבר חיובי אליו כל בית עסק שואף.

נזכור כי מעבר לחברות האשראי הגדולות בעלות רישיון סליקה מבנק ישראל, ישנן חברות סליקה אינטרנטיות רבות, המהוות גורם מתווך אפקטיבי עבור עסקים קטנים ובינוניים. נזכור כי מחד מגוון המחירים והשירותים מאפשר שוק תחרותי בוא ניתן להתמקח על הסכומים המשולמים, אך מאידך מצריך מבית העסק מחקר שוק מעמיק ובחירת ספק מנגנון סליקה בהתאם לצרכים של העסק.

 

בחירת חברת סליקה מתאימה, על פי רוב תתבסס על הקריטריונים הבאים:

  1. אבטחת המידע
  2. תקשורת ושירות לקוחות מול חברות כרטיסי האשראי
  3. סוגי השירותים הניתנים במסגרת מנגנון הסליקה
  4. מוניטין החברה בביצוע עבודתה בהצלחה
  5. עלות השירות

 

נזכור כי העלויות המקובלות כוללות את הבאות:

  1. עלות ההתקנה נאמדת במספר מאות שקלים בודדות
  2. עלות קבועה הנאמדת בסכום של בין 50 ₪ - 200 ₪ כתלות בהיקף הפעילות
  3. עמלת סליקה בגין כל פעולה הנאמדת בעד כ- 2% -3%
  4. עלויות תוכן הכוללת הכנה ותחזוקה של עמודי הרשמה, עמודי מוצרים, הפנייה לעמוד תשלום, עמוד תקנון וכיוצא באלו.
  5. עלויות תכנות הכוללות התאמת מנגנון הסליקה לאתר האינטרנט, בדיקות תעבורה והצלחת חיובים וזיכויים, וכן תקינות ממשק הניהול. עלות זו נאמדת במספר בודד של אלפי שקלים.

סליקה באמצעות YPAY

במידה ובחרתם לעבוד מול חברת תיווך ולאחר התייחסות לכל הפרמטרים הנ"ל, יש לבחור את חברת הסליקה המתאימה ביותר עבור בית העסק שלכם.

אנו מעמידים את עצמנו לבחינה מול כל חברות האשראי למינהן. 

בידקו את כלל העלויות שאתם מקבלים מהחברות השונות השוו אותם מול העלויות של YPAY 

ורק אז קבלו החלטה! 

שימו לב, חברת YPAY מציעה לכם את התנאים הבאים:

  • פתיחת מסוף ללא תשלום
  • אפשרות להעביר את הכספים לחשבון הבנק שלכם תוך 24 שעות
  • מענה טלפוני בחברת UPAY 
  • מערכת מאובטחת של חברת UPAY
  • ניתן לפצל כל תשלום עד 12 תשלומים (עמלה 0.6 לחודש וריבית 7.2% ל 12 חודשים)
  • בית העסק מקבל את כל סכום הפעולה בתשלום אחד (גם בעסקת תשלומים)
  • ניתן לבחור איזה צד בעסקה ישלם את העמלה (בית העסק או מחזיק הכרטיס)

רוצים להצטרף למערכת סליקה? התחברו למערכת... היכנסו לחנות... בחרו סליקה... 

והפעילו את המוצר.

 

 

לאחר מכן, השלימו את פרטי הבנק שלכם שאתם מעוניינים שהכספים יעברו אליו ... וזהו, פשוט . 

 

איך סולקים ? פשוט וקל ...

מסמכים=> קבלה או חשבונית מס/קבלה ובחלק התחתון של הקבלה , סליקה => רישמו סכום שאתם מעוניינים לסלוק ללקוח שלכם... חכו לאישור הסליקה => והפיקו את הקבלה . 

מה קורה לאחר מכן ?

הכספים נסלקו בחברת  UPAY ומחכים לכם שם עד לחתימה על חוזה הסליקה מולם.

במהלך היומיים הקרובים אתם תקבלו שיחה מחברת הסליקה למלא את החוזה ולהשלים את הפרטים . 

בחוזה ישאלו אתכם איזה מסלול אתם מעוניינים כפי שרשום בפרסום....1.6% או 1.9% וזה תלוי בכם ...מתי אתם מעוניינים לראות את כספכם ... תוך 24 שעות או פעם בחודש.

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים


תוכנת וואי פיי      

מערכת סליקה

סליקה | מערכת סליקה | סליקת כרטיסי אשראי  

חברת סליקה מומלצת 

חשבונית ירוקה

 

סרטונים מומלצים

 

 

היתרונות בנהנלת חשבונות באופן דיגיטלי

מנהל חשבונות דיגיטלי אישי

 

 

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...