תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

האם עדיף להיות עוסק פטור או עוסק מורשה? - YPAY

בהנחה שקיימת אפשרות לבחור בין עוסק מורשה או עוסק פטור, כדאי להתייעץ עם משרד רואי חשבון נשיא גולן ושות' כדי להבין מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג רישום. כך לדוגמא, עוסק פטור נהנה מהקלה משמעותית של אי התעסקות מול דוחות מע"מ בכל חודש או חודשיים. כמו כן, מאחר שאינו מוסיף מס ערך מוסף לעלויות של שירותיו, יש בכך יתרון בהתעסקות מול לקוחות שהינם אנשים פרטיים (מי שאינו מקבל זיכוי על המע"מ יעדיף לשלם פחות 17 אחוזים על השירות שהוא מקבל).

 

מצד שני, יש גם כמה חסרונות מהותיים לרישום בתור עוסק פטור. כך לדוגמא, עוסק פטור אינו יכול לדרוש מע"מ תשומות ובמקרים רבים מדובר במאות שקלים לחודש שניתן היה לקבל בצורה של הקטנת המע"מ. כמו כן, עסקים פטורים מצטיירים לא פעם בתור עסקים קטנים (מה שנכון), דבר העלול להשפיע על התדמית. מעבר לכך, עוסק פטור חייב עמוד בהגדרות החוק ולכן צריך לשים לב שאינו מרוויח יותר מהתקרה הרלוונטית, ולא מעסיק יותר שני עובדים – דבר העלול להגביל מאוד את הפעילות העסקית.

לעומת זאת, החיסרון המרכזי של עוסק מורשה הוא כאמור הדרישה להגיש אחת חודשיים את הדוח למע"מ. לא מדובר במשימה בלתי אפשרית אך היא אכן דורשת זמן, חישובים מדויקים והתנהלות מורכבת יותר מבחינת הנהלת החשבונות. כמו כן, כפי שאמרנו יש להוסיף את המע"מ לעסקאות ולכך עלולה להיות השפעה שלילית בעבודה מול לקוחות פרטיים. יחד עם זאת, ישנו יתרון של תדמית של עסק רציני ומבוסס, אפשר להעסיק יותר עובדים, ואילו היכולת לנקות מע"מ תשומות עשויה להוביל להפחתה של אלפי שקלים בשנה בחבות המס.

 

איך עוברים מעוסק פטור לעוסק מורשה? ולהיפך,

אם התלבטתם לגבי עוסק פטור או עוסק מורשה, והחלטתם ללכת על האפשרות השנייה, מה שעליכם לעשות הוא שברגע שהגעתם לתקרה – עליכם לעבור אותה על ידי הפקת קבלה נוספת וההפרש ביו סך המחזור לבין התקרה יהיה חייב במע"מ. ואז עליכם למלא טופס רזרווי למע"מ ולשלם אותו בדואר, לאחר מכן לסור אל משרדי מע"מ ולדווח על שינוי סטטוס . מכאן משרד מע"מ ירשום אתכם כעוסק מורשה.  

מעבר מורשה פטור לעוסק פטור נעשה מול פקידי מע"מ בשלב הראשון, ועליכם למלא את הטופס המתאים ולהגיש מספר תעודות נדרשות, למשל רישיון מקצועי. לאחר שתסיימו את הרישום תקבלו שוברים זמניים עבור הדיווח הדו-חודשי, תעודת עוסק מורשה זמנית, והסברים וסיסמא פעילות באתר האינטרנט של אגף המע"מ. לעומת זאת, מי שהחליט לבצע מעבר מעוסק מורשה לעוסק פטור צריך לבחון את המחזור החודשי שעליו דיווח בשנתיים האחרונות, וכן את הצפי למחזור העסקאות בשנת המס הקרובה. במידה שכל אלו נמוכים מהתקרה הרלוונטית לאותן שנות מס עבור עוסק פטור, ישנה אפשרות לבצע את הרישום. לשם כך יש להגיע אל משרדי השומה מצוידים בדוח השנתי למס ההכנסה מהשנתיים האחרונות, וזאת כדי להוכיח לפקידי השומה את עמידתכם בהגדרות. יש לציין כי היכולת לבצע את המעבר תלויה גם בגובה החזרי המע"מ שקיבלתם לאורך התקופה האמורה, וכדי להבין במה דברים אמורים כדאי להתייעץ עם משרד רואי חשבון.

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

 

עוסק פטור או מורשה  

עוסק פטור או מורשה או חברה

 

 

 

סרטונים מומלצים

 

 

 

פתיחת עסק 

עוסק פטור מורשה או חברה בע"מ

 

 

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...