תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

תיקון 42 לחוק מעמ | YPAY | נשיא גולן רואה חשבון

 

 

בתאריך 21.3.2012 עבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית חוק מע"מ הנקרא תיקון 42, מטרתו להקל על העוסקים הקטנים ולהחמיר עם אלו שלא מדווחים על עסקאות.  

תקציר התיקון:

  1. מועד הפקת החשבונית: עד לתיקון 42 נקבע כי - חשבונית תופק עד 14 יום ממועד החיוב במס, אך במקרים שבהם חל סעיף 29. תופק החשבונית בגין הסכום ששולם, לא יאוחר מ 7 ימים ממועד קבלתו. סעיף 42 קובע כי המועד להוצאת חשבונית יהיה תמיד עד 14 יום ממועד החיוב במס, גם כאשר המדובר בחיוב על בסיס מזומן או מצטבר ללא תלות במחזור העסק
  2. בחודש יוני 2011 פורסם תיקון 41 לחוק מע"מ שקבע כי עוסקים שמחזור עסקאותיהם אינו עולה על 15 מיליון ₪ (כולל מע"מ) בשנה וחל עליהם החובה לנהל פנקסי חשבונות על פי תוספת י"א להוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), התשל"ג-1973, יחול החיוב במס לגביהם עם קבלת התמורה, ועל הסכום שנתקבל, קרי על בסיס מזומן .
  3. דרישת חשבונית מס מהמוכר – התיקון קובע כי אסור לקונה לדרוש חשבונית מס, לפני ששילם את התמורה או חלקה, כאשר מועד חיוב המס בשל העסקה חל עם קבלת התמורה ועל הסכום שנתקבל. במילים אחרות כאשר מועד החיוב הוא על בסיס מזומן חל איסור על הקונה לדרוש חשבונית מס טרם התשלום
  4. הקלה ליצרנים : הוראת שעה לדיווח על בסיס מזומן - סעיף 29(1ב) לחוק קובע כי - עוסקים שחלה עליהן תוספת א' להוראות מס הכנסה ( ניהול פנקסי חשבונות), התשל"ג 1973, ומתקיים בהם האמור בסעיף 2(ד) לאותה תוספת (יצרנים שמחזור עסקאותיהם אינו עולה על 1,950,000 שח ובעסקם לאיותר מ 6 מועסקים) יחול החיוב במס לגביהם עם קבלת התמורה, קרי על בסיס מזומן. 

 

        סעיפים נוספים מתיקון 42 : 

  • תוקן סעיף 116 לחוק - הארכת המועד לניכוי מס תשומות, נקבע כי ניכוי מס תשומות יתאפשר עד 5 שנים מיום הוצאת החשבונית. אם הוכח להנחת דעתו של המנהל כי אי ניכוי מס התשומות במועד המקורי לא נבע מרשלנות של העוסק.
  • הקלה נוספת לעוסקים קטנים - עוסקים שמחזור עסקאותיהם לפני מע"מ אינו עולה על 1,500,000 ש"ח יחויבו בהגשת דוח דו-חודשי למע"מ במקום דוח חודשי.
  • בעסקאות שירות שמחירן הושפע מיחסים מיוחדים או שלא נקבע להן מחיר או שתמורת העסקה כולה או חלקה אינה בכסף, מועד החיוב במס יהיה על בסיס מצטבר, (עם מתן השירות)
  • מטרה להילחם בהעלמת עסקאות - במקרה בו החייב לא ניכה תשומות שהיה זכאי לנכותם על פי חוק וכן לא ניהל ספרים או ניהל אותם תוך סטייה מהותית מהוראות החוק והתקנות, יוטל עליו קנס בשיעור של 30% ממס התשומות.
  • דחיית ההוראה המחייבת את העוסקים המורשים למספר את החשבוניות במספרים שיוקצו על ידי רשות המסים  עד ל-1.1.2017 , בסמכותו של שר האוצר לדחות מועד זה ל 3 שנים נוספות או להקדימו ב 3 שנים.                 

 חוק מס ערך מוסף תיקון מספר 42 והוראת השעה, התשע"ב 2012       

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

 

תוכנה לניהול עסק קטן בחינם
תוכנת הנהלת חשבונות חינם 

מערכת הנהלת חשבונות חינם

חשבונית דיגיטלית חינם

חשבונית ירוקה | חשבונית ירוקה חינם 

 

סרטונים מומלצים

 

 

 

חשבונית ירוקה | חשבונית דיגיטלית 

חשבונית דיגיטלית | חשבונית ירוקה 

 

 

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...