תמונה של קוד פייסבוק
כותב המאמר

הגשת דוח שנתי לעוסק פטור - YPAY

 

 

דוח שנתי לעוסק פטור 

עוסק פטור אמנם אינו חייב בתשלום מע"מ אך זכות זו אינה פוטרת אותו ממקדמות למס הכנסה ומהגשת הדו"ח שנתי. בדרך כלל מגיע המכתב למעונו בחודש מרץ ובו דרישה להגשה של הדוח בתקופה של חודש עד חודשיים. לפניכם מדריך מקוצר שיסייע במילוי נכון ותקין.

 

 

למי וכיצד מגישים?

ראשית, חשוב לדעת שגם אם אינכם חייבים בהגשת דוח מקוון תוכלו לעשות זאת באמצעות האתר של רשות המיסים. מאידך, אם הכנסתכם כבני זוג נמוכה מ- 163,450 שקלים (נכון לשנת 2020), או נמוכה מ- 81,730 כיחיד תוכלו למלא את טופס 1301 ידנית ולהגישו למשרד פקיד השומה באזור מגוריכם. אל הטופס המלא והחתום על ידיכם יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים, לפרטים נוספים פנו לחברת YPAY בטלפון 03-5607767

 

פרטים אישיים וכלליים
דוח שנתי לעוסק פטור מתחיל בחלק העוסק בפרטים אישיים שלכם וכלליים של העסק. כאן עליכם למלא את פרטיו של בן הזוג הרשום, כלומר זה שעל שמו רשום העסק, וכן של בן הזוג השני. בנוסף, יש לציין האם הדוח עוסק בהכנסות של שניכם או של אחד מכם, וכיצד ניהלתם את חשבונותיכם (חד צידי או כפול, ידני או ממוחשב, או קופה רושמת). בנוסף, יש לסמן את המשבצות הרלוונטיות בשאלות הנוגעות לנכסים שברשותכם, עולים חדשים, נאמנויות, באם אחד משניכם עיוור, עסקאות בחו"ל והכנסות מפעילות באינטרנט. לאחר מכן, יהיה עליכם למלא את הפרטים הנוגעים לעסק, לרבות כתובת, שם, טלפון וסוג העיסוק.

 

הכנסות מיגיעה אישית
זהו החלק החשוב ביותר למילוי, שלמעשה יקבע את חבות המס שלכם. תחילה יהיה עליכם לרשום את ההכנסה החייבת שנקבעת לפי המחזור העסקי בשנת המס (ללא מע"מ), ממנה מפחיתים את ההוצאות שמותר לנכות בהתאם לתקנות הרשות. ראוי לזכור שגם דוח שנתי עוסק פטור מאפשר לנכות הוצאות רבות, למרות שאינן נחשבות לצורך החזרי המע"מ. בחלק זה יהיה עליכם לציין עוד תקבולים ממעסיקים (במידה שהועסקתם במקביל כשכירים), תקבולי ביטוח לאומי אם ישנם, הפרשות לקרנות גמל וכדומה. בסופו של החלק יש לרשום את סך המחזור העסקי לשנת המס.

 

נקודות זיכוי וניכויים
לכל אדם בישראל מגיעות נקודות זיכוי בנסיבות שונות, כגון עצם היותו תושב ישראל, מספר ילדיו שמתחת לגיל 18, היותו עולה חדש, היותו אב או אם חד הורי, תשלומי מזונות שהוא מעביר, בן משפחה שנמצא במוסד, תרומות, יישובים מסוימים ועוד. עליכם למלא את הפרטים הרלוונטיים למצבכם האישי. בנוסף, יש לפרט ניכויים אישיים המגיעים לכם, לרבות תשלומי שהעברתם בעצמכם לקרנות השתלמות, תשלום דמי ביטוח לאומי כעצמאי וביטוח אובדן כושר עבודה. הניכויים והזיכויים הללו יחושב באופן אוטומטי על ידי רשות המיסים, ואין להפחיתם בעצמכם מסכום ההכנסה החייבת במס.

 

לפרטים נוספים על הגשת דוח שנתי לעוסק פטור, פנו אל נציגי YPAY בטלפון 03-5607767 . נציגינו ישמחו לעזור ולספר לכם על אפשרויות לניהול חשבונות העסק באופן ממוחשב .

 

שירותים נוספים
משרד רואי החשבון נשיא גולן ושות' משרדנו וותיק, ומבצע ביקורות לכל סוגי החברות מזה שנים רבות.
אנו מציעים את שירותי הביקורת של משרדנו לצורך עריכת המאזן השנתי של חברתכם לשנת המס 2023.

 

 

מנהל חשבונות דיגיטלי אונליין - מוצר חדש של חברת YPAY
כל הנהלת החשבונות שלכם בכף ידכם והכל אונליין . אתם מצלמים מהנייד ואנחנו מקלידים אונליין מהמשרד. אתם לא מאבדים הוצאות ולא מאבדים את הראש. הצטרפו עוד היום - השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

 

פתיחת תיק בחינם לעוסק שממשיך לנהל את חשבונותיו במשרדנו או שעורך את הדו"ח השנתי, אנו מזמינים אתכם לרכוש באתר או לפנות לטלפון  03-5607767 או במייל  Golan@GolanG.co.il

עוסק פטור מורשה או חברה בע"מ 


מנהל חשבונות דיגיטלי 

 

 

 

 

לינקים למקורות שונים

איך מגישים דוח למס הכנסה 

דוח שנתי לעצמאי עוסק מורשה 

דוח שנתי לעוסק מורשה

דוח שנתי לעצמאיים 

 

 

סרטונים מומלצים

 

 

דוח שנתי לעוסק פטור

דוח שנתי לעוסק מורשה

 

 

 


Ypay הוא המקום המתאים ביותר עבורך

בנוסף למגוון השירותים שאנו מציעים בחינם ללקוחותינו, ישנם כלים ושירותים נוספים בתשלום שיוכלו לסייע לך בניהול העסק.

צור קשר


מערכת YPAY הינה חינמית לשימוש עצמי. השירות ניתן דרך המייל בלבד. ניתן ליצור קשר 24/7 על כל שאלה שקשורה לתפעול התוכנה.

מגדל ב.ס.ר 4 - רח' מצדה 7, בני ברק, 5126112
  • ראשון-חמישי: 09:00 - 16:00
  • חגים - סגור
טוען...